Solskensdagar och ostfrossa.

Igår (fre) var det hur varmt som helst här, lägenheten kokade trots korsdrag och takfläktar på högsta nivå. Exxa och jag tog därför en "slappdag", ingen av oss var speciellt pigg. När vi var ute sprang vi och busade inte lika mycket som vi brukar, istället kastade vi lite pinne och sen låg Exxa i skuggan under ett stort träd och tuggade på pinnen medan jag klappade henne och fotograferade lite. Nästa utegång tog vid där den senaste slutade =)
Igår provade en sak som vi läste om på Exxa´s syster Visko´s hemsida, nämligen leverpastej i en toarulle. Vi har använt vanliga hundpärlor och papper tidigare så detta var nytt men det fungerade över all förväntan! Det var den första måltiden som vi fick äta ifred för lillan var fullt upptagen med sin rulle så TACK!! =)

Idag har Micke varit på Ljudiadagen i Mariestad och fyndat slutsteg till bilen så lilltrollet och jag har varit själva på förmiddagen. Vi har busat ute med pinnar och vass-strån, det växer vass vid den lilla ån som rinner här utanför och de var perfekta för henne att jaga, lagom långa och roliga att slita och bita i. Efter en lång tur fick matte äntligen i sig lite frukost och sedan låg Exxa och sov i mitt knä medan jag tittade på Gilmore Girls. Hon la sig dock under soffan efter någon halvtimme, antar att det var lite svalare där nere. Jag tror att hon drömde mardröm för hon skrek till helt plötsligt och kröp fram och skulle upp i min famn medan hon gnällde, kanske vaknade hon av sitt skrik och blev rädd...? Vi vet ju egentligen så lite om djurs psyken, jag tror att de är betydligt mer utvecklade och komplicerade än vad många tror.

En sak som vi har lärt oss om Exxa är att hon är tokig i ost!! Sorten verkar inte spela någon roll; ostbågar, smörgåsost, matlagningsost... ja allt är jättegott, oj vad hon slickar våra händer och tigger när vi äter eller använder det! Tokiga vovve! ;)

På måndag ska vi till veterinären, ska bli spännande... // Jennie - galen i sin valp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0