Välkommen till Exxa's nya blogg!

Hej alla!

Äntligen har husse fått upp min blogg, jag har ju ändå varit hos mina nya föräldrar i snart 2 dagar. Jag trivs väldigt bra här hemma, men nu måste jag gå och sova lite igen, så husse och matte får ta över skrivandet.

Exxa har skött sig exemplariskt, maken till väluppfostrad valp får man leta efter, hoppas alla andra valpar från kullen har skött sig lika fint. Resan hem från kenneln gick väldigt bra, trots att det tog nästan två timmar hem så låg Exxa tyst i Jennies knä och antingen sov eller slötittade ut genom fönstret. Hemkomsten var lätt den med, endast lite pipande i början men snart tog nyfikenheten överhanden. Efter att ha kollat igenom lägenheten gick vi på några små promenader och sedan sov Exxa som en stock mellan kl 00 och 06.

Dagen efter väckte Exxa oss på morgonen genom att halvvägs hoppa upp i sängen, det såg så himla roligt ut! Vi tog en promenad och sedan fick vi sova en timme till innan det var dags att gå ut på nytt. När vi kom tillbaka pep Exxa lite så vi förstod att hon var hungrig och gjorde frukost. Dock var denna lilla dam inte nöjd med den rekommenderade mängden så hon fick lite till. Dagen gick sedan otroligt fort med fotografering, promenader, sovstunder, gos och bus.

Än så länge har det bara skett en smärre "olycka" hemma på golvet men det kan ju förstås bli så när det är såååå kul att leka att man inte tänker på att man måste gå ut. Annars har hon sagt till varje gång hon behöver ut på toaletten. Vi är så imponerade, inte nog med att hon är världens vackraste och raraste valp, hon är världens smartaste också!! =)

//Micke och Jennie - trötta men ååååh så lyckliga nyblivna föräldrar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0