Ensamhetsträning är svårt.


Idag har det varit riktigt dåligt väder här, mörkt och regnigt. Fördelen med det är att då är Exxa ganska slö så jag har fått massa plugg gjort idag, fortsätter jag i samma spår ikväll så är jag nog klar innan jag går och lägger mig =)
Det har med andra ord inte hänt så mycket spännande här idag. Vid 11 tiden gjorde jag lite ensamhetsträning med Exxa, lämnade henne själv medan jag hämtade posten. Hon ylade när jag gick ner för första trappan, sedan tystnade hon. Jag satte mig längst ner i trappuppgången och bläddrade igenom posten innan det var dags att knalla hem igen. Efter att ha pratat med Fia igår fick jag veta att jag skulle ignorera Exxa när jag kommer in och låta henne lugna sig först innan jag hälsar, detta pga att det blir lättare att lämna henne själv hemma sedan. Jag var inte jättesugen på idén för Exxa är världens sötaste när vi har våra små återseenden men Fia vet bäst så idag testade jag.

Det var inte kul.

Exxa kom störtande i vanlig ordning, jätteglad och sprallig, jag ignorerade henne, tog av mig mössan, halsduken, jackan, stövlarna, hängde upp sakerna på sina krokar - allt för att inte titta på henne. När Exxa märkte att jag inte besvarade hennes hälsning satte hon sig ner och pep sådär ynkligt och stötvis ungefär som "Är du inte glad att se mig matte?"... Det kändes inte kul. Jag plockade och pysslade i hallen i nån minut eller två innan jag satte mig på golvet och hälsade på henne, då riktigt hoppade hon upp i famnen på mig och pussades överallt, på kinderna, näsan, munnen, hakan, öronen - bara sådär alldeles överlycklig. Det där måste jag träna mer på!

Idag har vi fått bekräftelse från de två utställningarna som vi mailade vår anmälan till, känns skönt att det inte har blivit något strul. Den i Mjölby anmälde vi oss till via SKK så det ska heller inte vara några problem. Har skickat mail för att kolla om det är några fler huskyvalpar anmälda till de olika utställningarna men har inte fått något svar än. En kul sak är att Exxas syster Visko kommer till Blekinge, henne har vi aldrig träffat eftersom hon redan var såld när vi hämtade Exxa så det ska bli kul! Så än så länge är det tre valpar från kenneln som kommer till Blekinge, redo att ta landskapet med storm =)

Det var allt för idag. Bilderna är från i lördags när Micke och Exxa var hos Mikael & Marie, den stora bruna hunden är Elliot (snabb) och den lilla svarta är Buster (otäck när han morrar enligt Exxa).

// Jennie - måste bli av med halsontet, fram med tekannan!


Kommentarer
Postat av: Viskos husse och matte.

Det där med ensamhetsträning är lite jobbigt. Visko skriker i högan sky när vi gör det. Vi har en tiominuters inspelening, som bara avbryts i mitten, när hon kissar på mattan. Tack för den.

Ses i november!

.dmv

2007-10-16 @ 21:10:50
URL: http://visko.erman.nu
Postat av: Fia

*s* Kämpa på gumman. Du märkte att det inte tog lång stund innan Exxa visade effekten av det hela. Och rätt effekt =sitt å ta det lugnt. Bra jobbat.

kram

2007-10-18 @ 11:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0