Min bäbis har blivit stooooor del 2 (+ otäck kille)

Nu har lilla Exxa tappat ytterligare en tand och två sitter lösa, här går det undan. Det märks att hon har ont för hon tuggar väldigt försiktigt på sina tuggben och verkar just nu föredra mjuka saker som toarullar eller mattes sockar. Hon har även varit extra gosig det sista, velat ligga halvvägs i våra knän och sova när vi sitter i soffan, det brukar i vanliga fall bli för varmt för henne efter en stund men det verkar inte spela någon roll just nu. "Åh så synd det är om mig, vill ha medlidandeeee". Men det är mysigt så jag klagar inte.

Vi avmaskade henne med Banminth i fredags, det var inte så gott som det stod att det skulle vara så hon fick kletet på mjuka köttringar (Frolic) och då slank det ner minsann. Hennes mage var i olag ett par dagar, bajsade mer än vanligt och behövde även ut någon gång per natt men nu verkar det vara på väg att stabilisera sig igen. Det är inte lätt att bli stor.

Häromdagen var vi med om en lite otrevlig händelse. Exxa och jag hade varit på fältet en stund och skulle gå bort till parken då jag fick syn på en kille i blå jacka som vankade av och an utanför vår trappuppgång. När han såg oss komma gick han sakta bort till nästa hus medan han kollade sig omkring för att sedan fästa blicken på oss medan han gick. Han tycker väl att Exxa är söt tänkte jag och tog med Exxa ut på gräset för att gå den vägen till parken istället för asfaltsgången. Killen stannade borta vid nästa hus (som vi alltså måste halvt passera för att komma till gången och bron som leder till parken) och stod och stirrade på oss. Jösses vad han var intresserad tänkte jag och så traskade Exxa och jag med ryggarna mot honom över bron och in i parken. Parken och vårt område skiljs åt av en å och det finns änder där som Exxa tycker är kul att titta på så vi gick längs ån ett stycke innan jag tittade upp igen och då hade killen gått ner till ån och stod på andra sidan och tittade på oss. Man såg inte så mycket av ansiktet eftersom han hade huva på sig men jag fick en sån där otäck känsla man kan få ibland. Det var tidigt på morgonen, inget folk ute... ja ni vet.
Exxa fick också syn på honom, ställde sig framför mig, reste ragg, blottade sina tänder - och morrade. Exxa som är så social och tycker om alla människor! Jag har aldrig sett henne resa ragg mot någon människa innan, inte blotta tänderna heller. Hon har ju morrat åt Micke två gånger när han har försökt ta ifrån henne stulen mat men inte alls på samma sätt med den styrkan.
Jag vet inte om hon försvarade mig eller om hon kände av att jag hade blivit lite spänd pga honom men något galet var det. Jag lockade med mig Exxa (som inte var svårövertalad) längre bort längs ån eftersom det står ett cykelskjul på den sidan som killen stod på som på så sätt dolde oss men han bara gick runt det och ställde sig på andra sidan och fortsatte att titta på oss. Exxa morrade igen, högre den här gången och släppte inte killen med blicken, jag satte mig jämte henne och klappade henne och pratade med henne precis som vanligt och stirrade tillbaka jag med. Det känns ju som att en normal reaktion från killens sida hade varit att antingen gå därifrån eller komma över till andra sidan och hälsa men han bara stod kvar och stirrade så vi hade ett litet blickkrig där ett tag. Det kändes obehagligt, jag hade t ex min nya kamera i fickan som jag absolut inte ville bli av med, man vet ju aldrig vad det är för slags folk man träffar. Efter en stund kom det en kille med en barnvagn högre upp i parken så då passade Exxa och jag på att sälla oss till hans sällskap och sedan gick vi runt i Götene en stund så att vi kom hem från andra hållet. Lilla skruttan var helt slut när vi kom hem, la sig i soffan och stensomnade i ca två timmar. Vi har inte sett honom sedan dess och lär väl aldrig få veta om han hade ont i sinnet eller om han bara tyckte Exxa var söt och jag överreagerade. Egentligen spelar det ju ingen roll längre heller.

// Jennie - plugga "heder och tonårsflickan" idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0