Tänder på täcket.

Äntligen! Idag har jag till slut fått tag på en av Exxa´s tänder, den låg på mitt täcke när jag vaknade i morse, en liten present kanske? =) Detta är den fjärde tappade tanden på tre dagar, det går undan på skarabanan som vi säger här uppe. Hon verkar lite öm i munnen för hon undviker hårda saker och suger mest på sina tuggben just nu, lilla stackaren.

Nu har Exxa börjat sova på golvet igen, lite trist, saknar henne faktiskt i sängen under natten. Men vi verkar ha gjort någon slags underförstådd kompromiss för hon brukar komma tassande vid fyratiden på morgonen och vill upp i sängen så det känns ganska bra ändå. Och kommer hon inte så tidigt så kommer hon definitivt efter att Micke och hon har varit ute vid halv sex så lite mys blir det allt ändå. I morse när Micke skulle gå kom han som vanligt in för att pussa hej då. Exxa hade antagligen inte förstått att jag var vaken för hon låg så fint nere vid mina fötter men när Micke pussade mig kom hon störtande och fullkomligt överföll mitt ansikte, såg så jäkla kul ut! Allt man såg var ett galet valpansikte och två utsträckta tassar, hade passat i en billig amerikansk komedi =)

Efter att Exxa hade ätit gick vi ut på en lång morgonpromenad, var ute i nästan en timme, riktigt skönt, är ju ganska lugnt vid åtta tiden. Jag hostar fortfarande som en idiot (varit förkyld i snart 1 ½ månad!!!) men förhoppningsvis tog kylan död på en drös baciller. Exxa var sååå duktig, samma igår när vi var ute på långpromenad, hon har verkligen börjat koppla (haha) koppelträningen nu! Hon går så fint vid sidan, är jätteuppmärksam och lyhörd, så stolt över henne, särskilt med tanke på att vi inte har tränat så himla mycket. Visst, hon stannar här och där och luktar på saker, drar lite ibland och drar mycket ibland men det är så få sekunder så det räknas knappt. För det mesta travar hon fint vid min sida med löst koppel, stannar när jag stannar, tittar mycket på mig, hälsar inte på folk om inte jag gör ansats att stanna... ja, hon är toppenduktig helt enkelt! Sen får vi väl en del konstiga blickar, jag tror starkt på att prata med djur och när hon travar så där fint säger jag nästan hela tiden typ "Bra, duuuktig flicka, vad du är duktig, rätt så, du går så fint gumman, duuuuktig tjej" osv osv. Hon reagerar väldigt bra på det men folk vi möter verkar tycka att det är lite skumt =) Who cares.

Nu är det bara 10 dagar kvar till nästa utställning. Vi har inte alls tränat så mycket som jag hade tänkt men det känns bra ändå. Det som sker, det sker. Zen.

// Jennie - Gilmore Girls time.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0