Siberian Husky utställning och diverse "nojjor".

Nu är anmälningen skickad och betald så nu är allt klart inför utställningen i Arboga. Det ska bli jätteroligt men känns pirrigt samtidigt. Dagen råkar infalla samtidigt som min födelsedag (6 oktober) men det gör faktiskt ingenting, det känns kul och annorlunda att fira sin 24-årsdag på hundutställning. Och tårta går ju att packa med vettja... =)
Vi är nervösa, det ska erkännas, för både Micke och jag har endast ställt ut en gång innan och det är en miljon år sedan så det känns som att vi inte har en aning om hur det går till. Vi har sökt på nätet och försökt läsa på men det känns som att det finns en miljon regler att följa, känns svårt just nu. Men vi vet på ett ungefär vad vi behöver träna på, dels nya kommandot "stå" som vi inte har lärt Exxa än (det är ju ingen brådska) och dels att hon ska kunna trava avslappnat jämte oss i kort koppel utan att försöka hoppa upp och så.
Samtidigt känns det såå roligt att testa på detta, vi tror faktiskt att vi har en väldigt bra chans med tanke på hur fin Exxa är; underbart steg, kanonfin svans, jättebra hållning och exteriör, världens trevligaste temperament och ett fantastiskt uttryck. Nu låter det som att jag skryter men det är faktiskt mer ett konstaterande. Alla som träffar Exxa är överens om att hon är superfin och jag tror faktiskt att uppfödare Fia sålde den bästa valpen i flocken till oss... Sorry Fia men hoppas att vetskapen om hur mycket vi älskar henne är lite plåster på såren =) Så vi tar Arboga med en nypa spänning, en nypa pirrighet och två nävar ro, blir Exxa placerad så blir vi superglada, blir hon inte det är vi superglada iaf för det finns ingen annan som har en så go valp som vi har. Punkt.

Jag sitter här med influensa rasande i kroppen så det har varit en tuff vecka, att vara sjuk och ha en valp är ingen höjdare. Samtidigt ska hon inte behöva bli lidande över att jag är sjuk, det är ju inte Exxas fel och hon behöver lika mycket stimulans och motion som vanligt. Mår jag bättre till helgen (och det hoppas jag verkligen) så vore det kul att ta en tripp upp till Kinnekulle, där finns massa skoj för en valp att undersöka... Håll tummarna!

Nu ska sambon, jag och Exxa mysa ihop oss till en enda stor hög i soffan och se på Exxas favoritprogram; so you think you can dance! Vi hörs!

// Jennie - tacksam över att "förkylningsglasögonen" fortfarande är intakta efter Exxas framfart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0