Pipvargar.

I morse väckte hundarna mig supertidigt, det är ju så typiskt att det blir så när man är extra trött och har huvudvärk... Jag släppte ut dem i lägenheten men det hjälpte inte, Silve kom in efter några minuter  och pep och försökte komma upp i sängen. Strax efteråt kom Exxa och fortsatte pipfesten så det var bara att gå upp och ta en dusch och försöka piggna till. Nu sitter jag i soffan med sprängande huvudvärk medan Exxa ligger på mina fötter och Silve vid min sida. Han verkar trivas väldigt bra här och det känns skönt. Han och Exxa kommer bra överens och delar allt, ben leksaker, mat... you name it. Två nätter i rad har de legat intill varandra och sovit, Exxa med ryggen intill Silves mage, sååå gulligt. Igår kväll la Exxa huvudet på Silves ben och suckade så nöjt, så nöjt :)

I söndags var vi på brukshundsklubben och gick på kontaktkursen. Exxa skötte sig fint men var lite nervös då en hane som är med är väldigt agressiv och försöker flyga på hundar som passerar honom. Exxa tycker inte alls om det och blir nervös och stirrig och det påverkar såklart träningen. Men jag såg en klar skillnad från förra gången så det märks att det går framåt med stormsteg, känns bra. Tyvärr upplever jag det som att endast en av fyra instruktörer förstår att det är skillnad på en brukshund och på en husky och det känns ganska tråkigt, de verkar tro att man kan lösa allt med godis. Jag kan ju säga att om det kommer ett rådjur och jag har en köttbulle i handen... tror ni läsare att Exxa skulle komma till mig och ta köttbullen??? Näe precis. Hon skulle sticka efter rådjuret snabbare än jag skulle hinna säga "hit". Det finns jaktinstinkt och det finns jaktinstinkt, två ganska annorlunda saker. När en husky drar t ex så handlar det om en slags förädlad jaktinstinkt, jaga framåt, jaga andra spann osv.

Näe.... Ska Exxa och jag kunna tävla i lydnad sen så  måste jag nog ta hjälp av någon annan än brukshundsklubben.

Nu ska jag svara på lite kommentarer.

// Jennie - bang bang i skallen.

Kommentarer
Postat av: tomas

det var så lite så :)

2008-04-22 @ 09:50:46
URL: http://tompalejon.blogg.se/
Postat av: Emeliie

Ja precis!=) Jag är så glad att jag skaffat Telia Student nu.. annars hade jag blivit ruinerad:P

2008-04-22 @ 12:02:05
URL: http://www.emeliiepettersson.blogg.se
Postat av: rania

tack! :)

2008-04-22 @ 12:05:26
URL: http://ranias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0