Roliga saker i sikte.

Det ligger en hel del aktiviteter i Exxas framtid som just nu närmar sig med framsteg. På söndag är det dags för kontaktkursen på brukshundsklubben, det ska bli jättespännande att se vad den kommer att ge. Exxa och jag har bra kontakt både inne och ute när vi tränar men nu kommer vi vara omgivna av massa andra hundar så jag tror säkert att vi kommer lära oss massor. Exxa är ju otroligt social och ska hälsa på allt och alla så det kan nog vara nyttigt för henne att lära sig när det är lek och när det är träning. Ska vi dessutom kunna tävla sedan så måste vi båda två vara fokuserade trots störningsmoment. Tyvärr verkar det som att Exxas kompis Juni inte ska gå denna kurs men Erika (som äger Juni) har lovat mig att hon ska hjälpa mig att börja spåra mer seriöst med Exxa så det är jag jätteglad för.

Nu är det dessutom bara några veckor kvar till utställningen i Vaggeryd, önskar att tiden kunde gå lite fortare. Det ska bli kul att få träffa alla Exxas syskon, särskilt Matic och Syncro eftersom de redan hade flyttat när vi köpte Exxa. Syncro var den hund som vi fastnade för först när vi såg bilder på valparna då han såg ut som en stor nallebjörn, tror att Micke just då gärna ville ha en stor stark hane, lite macho :p
Det ska även bli skoj att få träffa Quadra då hon var den valp som uppfödare Fia hade valt ut till oss men sedan blev det ju inte så eftersom jag förälskade mig i Exxa istället.
Är ni nyfikna på hur syskonen ser ut så kan ni gå in på hemsidan www.exxa.se och klicka på "Om Exxa" och sedan "Exxas syskon".

Bara fem dagar efter Vaggeryd är det dags för utställningen i Lövudden dit vi också har anmält oss nu, det blir en ganska intensiv vecka :) Jag vet inte än om några av Exxas syskon är anmälda dit men jag skulle tippa på att några kommer iaf, det visar sig väl.


Nu ska jag försöka få i mig frukost, Micke ligger hemma med influensa och det verkar som att jag blivit smittad, har fått feber och magsmärtor och illamående, ligger här på soffan nu med Exxa jämte mig. Vi var ju sjuka förra veckan också, antar att Mickes immunförsvar var lågt när han gick till jobbet i måndags och då blev smittad igen. Känns kul med tanke på att jag MÅSTE sitta med c-uppsatsen hela dagen idag... :(

// Jennie - Hoppas att Exxa är lugn idag.


Kommentarer
Postat av: Mia

Tittar in lite då o då...*L* Har läst om er och Exxa nu, kul! Min mamma bor utanför Ulricehamn, så det torde väl inte vara så långt från dina hemtrakter även om du bor i Götene nu :-)

2008-04-02 @ 12:03:38
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Evelina

Svar: Jo, det stämmet att hon heter Winter också :)
Uh, låter jobbigt med c-uppsats.. Själv har jag 2,5 termin kvar tills dess :p

2008-04-02 @ 16:32:40
URL: http://evvvelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0