Åka 35 mil för att få stryk.

Japp. Storstryk är det som gäller. Hittade PM:et till Hässleholm på nätet idag och gick givetvis in och kollade. Det tog inte lång stund innan humöret sjönk.
15 Siberian Huskys är anmälda och med tanke på att de bara har 4-6 mån och 6-9 mån så är alla valpar. Jippie.

Jag vet två som kommer ställas i 4-6 mån klassen, en drag och en show-husky. Resten är med all säkerhet i Exxas grupp, alltså 6-9 månader. De jag vet är Exxa, hennes syster Visko samt ett flertal show-huskys från några olika kennlar.

Med tanke på att det nästan alltid går mkt bättre för show än för drag på skk utställningar så är det inte svårt att lista ut hur det kommer gå för oss. Det är inte kört än för vi kan ha tur, domaren kan föredra drag framför show då hon är utbildad domare och inte bara en lokal uppfödare men det ska till ganska mycket tur isf... Väldigt mycket. Men - vi har ju våra sphk utställningar och tack gode gud för det! Så jag ska ta till mig en ny attityd, jag ska hädanefter ska skk utställningar med en klackspark och tänka att jag bara är där för att öva inför sphk utställningarna. Går det bra kommer jag bli glad men det är ändå sphkresultaten som är viktiga för mig då hundarna döms av domare som kan rasen utan och innan.

Jag ser fram emot utställningshelgen väldigt mycket då vi dagen innan ska till uppfödare Fia som ska låta Exxa dra ihop med hennes hundar i ett spann. Det ska bli jättekul att se hur det går då och om Exxa jobbar lika bra som sina syskon. Vi har sån tur som har en uppfödare som säger att det bara är att komma och hälsa på när som helst, hur många har det så bra som vi?! Inte så många skulle jag tro.

// Jennie - baka tårtor ikväll

Ps. Bilder kommer men de är på den andra datorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0