Är min lilla flicka fortfarande oskuld?

Idag började jag med vad som ska bli Exxas och min nya vana: rejäl morgonpromenad! Jag satte klockan så vi kom upp i tid och gick sedan en timmes promenix. Jag vill gärna få henne lite mer musklad samt i kondition för draget så planen är att gå ca en timme på morgonen före frukost och sedan en långpromenad på ca 2 timmar mitt på dagen. Det borde göra lite resultat iaf. Förhoppningsvis kommer det hjälpa oss på framtida utställningar också för ställer man Exxa jämte en show-husky just nu är det enorm skillnad och kan då inte domaren rasen och inte vet att det finns två "sorter"... Ja, då går det som det har gjort det senaste. Kanske hjälper det liiite iaf om hon är lite mer musklad. Inte lätt för en innehund som inte busar med andra och blir stark av det men man kan ju försöka =)

Morgonpromenaden ja... Den var... intressant. när vi passerade ett grönområde kom en tant med en svart Labrador gåene. Hon frågade vad Exxa var för ras och hur gammal hon är (Siberian Husky, 8 månader). Är det en tik eller hane var nästa fråga. Tik sa jag. Vad bra säger tanten, för det här är en hane varpå hon släpper lös sin hund!
Vad faaan... Så kan man väl inte göra utan att fråga! Tänk om Exxa löper, tänk om hon är rädd för andra hundar och blir skrämd av den där galningen? Jennie blev arg! Hunden var framme hos Exxa på nolltid, klättrade upp på hennes rygg och började jucka. Jag tänkte mig inte för alls utan reagerade rent spontant;  fram till Labradoren, tog tag i honom bakifrån och slet ner honom från Exxa. Akta honom, ropade tanten. Akta dig själv du tantjävel tänkte jag och fick åter igen slita ner hanen från Exxa, den här gången släppte jag honom inte förrän tanten hade kopplat honom och upprört gått därifrån. Är det någon som ska vara upprörd så är det väl jag? Det är något fel på folk.

Jag hoppas att hanen inte hann komma in i Exxa, jag har aldrig sett en parning så jag vet inte hur tiken reagerar första gången det händer. Det såg inte ut som att han kom till iaf men å andra sidan såg jag inte speciellt bra alls där jag stod. Exxa reagerade inte så mycket mer än att hon la sig ner på backen, liksom vred sig undan och försökte fälla hanen genom att bita honom i benen. Det är min tjej det! Men jag var såå arg på tanten och träffar jag henne någon mer gång ska jag säga till på skarpen, nu hann jag inte det eftersom hon stormade iväg. Jävla människor.

På tal om människor så hade min blogg 68 besökare igår efter mitt något hetsiga svar på mailet från den där uppfödaren (som förresten inte har hört av sig något mer). Lite tråkigt bara att så få personer kommenterade inlägget, hade varit intressant att få veta vad andra tycker om det ämnet. Jaja, jag överlever ju ändå =)

Nu sitter jag här med rinnande näsa och rosslig hals, en förkylning är definitivt på väg. Jag blir lätt sjuk när jag stressar och med tanke på att jag ligger efter med c-uppsatsen som fan... Ja, det är som bäddat för stress. Men med tanke på att jag har börjat med en ny vana idag kanske jag kan börja med en till, t ex plugga? Kommer bli mkt lättare nu när jag har laptopen och kan sitta i soffan med min lilla vargunge bakom mig.

// Jennie - till optikern snart för nya linser.

Kommentarer
Postat av: Fia

När en tik och hane parar sig fastnar de i varandra. Och förmodligen hade Exxa skrikit. Jävla puckokärring säger jag. Jag blir redigt förbannad. Hon visste ju säker att hennes hund var sån. Dålig stil!

2008-02-13 @ 10:29:46
URL: http://serixone.blogg.se
Postat av: Lovisa

Underbart att komma hem efter en morgonpromenad:) Ett tips till förkylningen, Friggs enchinea förkylningstabletter brukar fungera jättebra för mig. Trodde inte på det först men provade i alla fall och börjar man med det tillräckligt tidigt i förkylningsstadiet gör det rätt stor skillnad.

2008-02-13 @ 14:13:58
URL: http://www.metrobloggen.se/loviissa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0