Dumma öron 2

Exxa tycker just nu att matte Jennie är oerhört dum som hela tiden håller på och häller in något blött och äckligt i hennes öron. Tvi vale verkar hon tänka och skakar på huvudet så hårt att hälften av dropparna rinner ut igen. Suck. Det är inte lätt att vara liten och ha öroninflammation...

Nu går vi och väntar på att hennes sele ska komma, senast nästa torsdag ska den dyka upp. Sedan bär det av ner till uppfödare Fia den 23 feb för att Exxa ska få testa att dra i spannet, jag hoppas att det går bra och att hon tycker det är kul. Vi stannar över natten hos Fia och åker vidare till utställningen i Hässleholm dagen därpå. Känns som att det kommer bli en superkul helg, sen får väl de där show-huskysarna vinna över oss bäst de vill! *stamp*

Annars händer det inte mycket här, 2008 har börjat ganska lugnt för vår del. Dagarna bara går, jag är hemma och skriver c-uppsats (försöker iaf) och tränar lydnad med vovven, det är ungefär det. Måste säga att jag är väldigt imponerad över Exxa hittills, fastän hon är i trotsåldern så sköter hon sig väldigt bra när vi tränar och anstränger sig verkligen för att göra rätt. "Fot" har hon blivit väldigt duktig på snabbt trots att vi precis började träna det, jag tycker hon är superduktig! Jag ser fram emot att börja "kursa" på Götene bk igen och se hur det kommer gå. Kurserna som jag har planerat gå med Exxa i kronologisk ordning är:

*Kontakt
*Grundlydnad
*Grundagility

Sedan får vi se vad som händer, har hon fallenhet för lydnad eller agility eller båda så kommer jag nog anmäla oss till Rallylydnad, Grundlydnad inför tävling samt fortsättning på agilityn. Framtiden får visa vägen. Jag hoppas att hon har fallenhet för något utav det iaf för jag vill verkligen bevisa för folk att huskys visst kan göra mer än att dra, det hänger inte på rasen utan på hundens personlighet samt hur bra ägaren är på att ge hunden de bästa förutsättningarna. Så det så! Sedan kan man inte komma ifrån hundens naturliga instinkter, huskyn har ju väldigt stark jaktinstinkt men jag tror att man till viss del kan kontrollera denna instinkt om man tränar mycket och rätt och det har jag tänkt göra. Japp.

Nu ligger Exxa i soffan och sover så jag ska passa på att sitta vid datorn och plugga lite.

// Jennie - tittat på gamla kort idag, guuud så liten hon var när vi fick henne... =)

Exxa 9 veckor            Exxa 7 månader

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0