Jävla snorungar! Ni kan inte ha husdjur!

Japp då var 2008 här. Folk verkar väldigt upprörda över att snön har kommit, "kommer den inte till jul behöver den inte komma alls" hörs både här och där. Jag tycker tvärtom, snön får komma när den vill och gärna ligga kvar ett bra tag. Men så har man ju en Siberian också =)
Exxa är tokgalen i snön, hon hinner knappt kissa så uppspelt är hon. Det roligaste är när husse eller matte sparkar eller kastar snö i hennes riktning, då fångar hon den i luften, morrar som en galning och biter sönder den... *skratt*
Det blev två långa promenader i snöyran igår, på förmiddagen var Micke och hon ute i typ två timmar och på kvällen tog vi alla tre en sväng runt Götene, jätteskönt var det, precis lagom kallt och friskt. Lilla valpisen går jättefint i koppel nu, drar ytterst sällan utan är nöjd med att småtrava jämte husse eller matte. Skam den som ger sig!

Nyår var jättetrevligt förutom en sak; när Micke var ute med Exxa på kvällen, tror det var runt 20.30 tiden, blev hon skrämd av några snorungar som roade sig med att kasta smällare när de passerade henne (!!!) VAD FAAAN liksom, sådär GÖR man bara inte!! Micke sa till en av dem att han skulle ge fan i att kasta smällare men killen bara tittade på honom och kastade en till innan han sprang iväg. Jag hoppas att de föds som dyngbaggar i nästa liv!! Exxa blev jätterädd såklart och ville in direkt, var lite skakis men lugnade sig efter några minuter och somnade sedan på vardagsrumsgolvet.
Vid 23.30 började det smälla och panga rejält och då vaknade hon och hoppade upp i soffan och klättrade längst bort där Micke och jag satt och kurade ner sig emellan oss. Där låg hon sedan resten av kvällen och tryckte sig mot oss, lilla stackarn. Så nu blev det precis som det inte skulle bli... *suck* Det är så synd för hon har varken reagerat på skott, smällare eller raketer innan. Men förhoppningsvis är det något som hon snart glömmer, igår kväll när vi var ute och gick smällde det några gånger men Exxa var mer intresserad av en katt som satt lite längre fram på gatan så det är bara att hålla tummarna för att hon kanske redan glömt bort obehaget från nyår.

// Jennie - fan vad jag hatar barn. Kan inte alla födas som typ 24-åringar?!

*********************************************************************************

Idag efter lunch kände jag att jag behövde komma ut lite, rensa tankarna och försöka stressa ner så gott det går. Sagt och gjort, jag bylsade på mig och sedan tog vovven och jag en lång promenad ut i snöyran. Vi traskade ca 1 km bort till elljusspåret och där träffade vi en kvinna och hennes golden hane som Exxa fick hälsa på, det gick finfint som vanligt. Hon frågade om vi ville gå det långa spåret med henne (2.5 km) och det ville vi såklart. Kvinnan var jättetrevlig och vi babblade hund hela tiden medan Exxa for som en liten kanonkula fram och tillbaka, korsade stigen och sen tillbaka igen, in i skogen, ner i diket, upp igen, ja ni fattar. När spåret tog slut skildes vi åt och så traskade Exxa och jag hem igen så 4.5 km blev promenaden idag på förmiddagen. Skönt... Nu får se vi om promenaden ikväll toppar den distansen =) Fördelen med att gå så långt är att vovven är helt slut efteråt och sover från och till i några timmar då man kan hinna med annat som att plugga, städa eller pyssla. Jag håller på att scrapbooka Exxas bäbiskort som jag fått av uppfödare Fia, blir så fint såå.

// Jennie - nu får det ändå vara färdigbloggat för idag! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0