Öron har bra tajming.

Exxa har fått något mystiskt i sitt ena öra, upptäckte det idag när jag skulle tvätta dem inför utställningen. Hon är röd i ena örat och på ett ställe är hon ännu lite rödare plus att det kom lite vätska från det stället. Har ingen aning om vad det kan vara, öroninfektioner är ju ganska vanligt bland djur överhuvudtaget. Exxa kliar lite på det örat ibland och har varit slö idag men jag vet inte om det ena har med det andra att göra. Tänkte att jag skulle ta febern på henne när Micke kommit hem för säkerhets skull, man vet ju aldrig. Det är ingen bra tajming med tanke på utställningen i helgen men förhoppningsvis är det bara en liten irritation som går över.
Har läst på om öroninflammation men då ska hunden ha väldigt ont och hålla på med sitt öra hela tiden och det gör inte Exxa så det kan jag utesluta iaf. Mamma påminde mig om hur vår första golden fick svamp i öronen några gånger, det är nackdelen med att ha haft djur som liten, ens föräldrar skötte allt det jobbiga. Jag gick ut med och lydnadstränade våra hundar, resten skötte mina päron, väldigt praktiskt då men nu när jag har min första egna hund önskar jag att jag hade varit mer involverad när våra djur var sjuka och liknande. Det faktum att jag slapp sånt då kommer tillbaka och biter mig i rumpan nu.

Ni får hålla tummarna för oss i helgen nu. Förhoppningsvis är alla showisarna så tjocka att de trillar omkull när de ska springa i ringen, hehe. Näe, skämt å sido, vi hoppas att det går bra.
För oss.
:D

Annars går allt jääävligt trögt här hemma just nu, ingenting funkar! Har inte kommit igång med c-uppsatsen, har inte tentat av förra kursen och hur man än letar så finns det inga hus till salu som är det MINSTA intressanta. Suck. Dessutom måste jag snart skriva CV och liknande då det börjar bli dags att söka jobb.

Jag vill inte!

Önskar att jag fick gå hemma med betalt ett halvår eller så, greja med Exxa och skriva klart mina böcker. Tänk så underbart det vore...

// Jennie - drömmer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0