Eftermiddagens drag i bilder.

Nu är vi hemma efter helgens äventyr.

I em när husse Micke kom hem bestämde vi oss för att testa att dra med Exxa utan att en av oss cyklar jämte, vi ville alltså kolla hur lätt/svårt det var att motivera henne från "rumpplatsen". Sagt och gjort, vi tog oss ut till gamla järnvägen och gjorde i ordning Exxa. Micke spände på sig dragbältet och sedan var det dags att sticka.
Exxa for framåt men tittade lite efter mig, det var lite konstigt att lämna kvar matte verkade hon tycka. Efter ca 10 meter glömde hon dock bort mig och satte iväg med full fart framåt. De drog några km och när de kom tillbaka kunde husse glatt berätta att det inte hade varit några svårigheter att motivera henne, några "Framåt", "Jah" och "Bra" hade räckt för att hålla farten uppe. Det känns jättekul att det gick så bra för det innebär att jag kan cykla ut till järnvägen med henne ensam på dagarna och dra om jag vill variera från vår vanliga långpromenad. Vi är tusan så stolta över henne, hon har verkligen börjat visa att hon har förutsättningarna för att bli en riktigt bra draghund!

Nedan kommer några bilder från eftermiddagens drag. Tyvärr började det bli mörkt men man ser ganska bra iaf.
Den nya och förbättrade hemsidan rör sig förresten framåt. Den är inte publicerad än men det dröjer inte så länge nu... Där kommer finnas massa nya bilder, kul fakta osv.

// Jennie - filmkväll här ikväll med alla i en enda mysig hög i soffan!


Exxa väntar snällt



Det ser inte ut att gå så fort... men det gör det!

Kommentarer
Postat av: Mingla

Första gången jag besöker din blogg, kommer definitivt tillbaka :) Kram*

2008-03-10 @ 19:55:24
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Fia

VAD ROLIGT att det funkar så bra!
Nästa gång ni kommer hit får ni låna en hund eller två och testa köra 3hjulingen :-)
Det vill då sjutton till att hon har anlag. Pappa Fox var med på VM:et och sprang 3x52km.

kramis

2008-03-11 @ 10:28:56
URL: http://serixone.blogg.se
Postat av: Mingla

VIlken söt hund!

Men vad snäll du är :) bra att jag kan roa nån

2008-03-12 @ 09:57:36
URL: http://heymingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0