Inkibus Dinkibus.

I morgon ska vi ringa veterinären ang Exxas stela bakben. Hon har fått ta det lugnt idag också, egentligen hade jag tänkt kolla hennes trav men jag fegade ur, vill ge henne en dag till. Så det kollar vi i morgon istället, kan vara bra att tala om för sjukhuset hur hon springer den dagen man ringer så man inte ger dem gammal info.

Vi har iaf kollat upp röntgen och lärt oss att inkubationstiden för tävling eller utställning är 28 dagar, det är alltså inte tillåtet att vistas på sådana tillställningar innan de 28 dygnen har gått. Detta innebär för vår del att vi behöver få henne röntgad senast fredag om vi ska kunna åka till utställningen i Vaggeryd...

Alla som följer Exxas blogg vet hur mycket vi har sett fram emot den utställningen då det är en SPHK utställning (Svenska Polarhundsklubben) där man blir bedömd av kunniga domare som kan Siberians. Det är även Exxas första officiella utställning då hon räknas som junior. Dessutom ska kenneln ha valpträff och alla Exxas syskon och deras ägare kommer dit för utställning, drag, fotografering och trevlig samvaro. Det vore katastrof att missa allt det.

Men - anser veterinären att vi behöver röntga så gör vi såklart det. Jag struntar i vad vi missar, även om det skulle kännas piss och pannkaka, det är Exxas hälsa som går först. Man får ju vara ansvarsfull och osjälvisk när man har djur, även om alla inte förstår det.

Vi hoppas såklart att veterinären kan utesluta höfterna utan röntgen, vi får se vad de säger i morgon.

Exxa har fortfarande inte ont (vad hon visar iaf) och skuttar runt och busar som vanligt. Hon har varit bra sur på oss idag då hon vill ut och hoppa och busa i snön, hennes ägare har snöpligen hållt igen. Stackarn :)

// Jennie - bakat bröd ikväll.

Kommentarer
Postat av: helena

Precis. Man känner egentligen att det är ingen mening att reda ut det hela för att det bara är typ 10 dagar kvar jag ska vara där. jag vill bara sluta där, fortsätta på mitt andra jobb under våren för att sedan börja studerar till hösten. Hade nästan varit bättre ifall dom hade varit elaka mot mig genom att säga taskiga saker eller slå mig :S, men det blir ju bara fjantigt ifall dom ska känna sig tvingad till att prata med mig.

Nej jag ska ringa chefen (på bemanningsföretaget) imorgon bitti. Dom börjar kl 8 så jag ringer vid halv 9-9 tiden. Ush, är så nära tårarna hela tiden. Livrädd att jag ska behöva gå dit imorgon kväll o jobba med dom. Man kan väl inte bara låta bli att gå till ett jobb bara sådär?

2008-03-24 @ 21:35:42
Postat av: TUMADRE

Tack så mycket för kommentaren!
Hoppas du har en bra kväll! :)

2008-03-24 @ 21:55:15
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: LOU CIGARO

Svar: Tack så mycket :) Hoppas att sista påskdagen blev trevlig för dig också ;)

2008-03-24 @ 23:26:41
URL: http://cigaro.blogg.se
Postat av: Malle

Vilken gullig blogg söt vovve.

2008-03-25 @ 04:36:54
URL: http://www.malle85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0