Man blir ju paranoid.

Det blir inget besök till veterinären idag med Exxa då både Micke och jag blivit förkylda och har fått feber. Mickes sitter mest i näsan och min sitter mest i halsen, ungefär som det brukar vara när vi är sjuka. Vi har vilat största delen av dagen och lilla vargungen har varit så nöjd, så nöjd med att ligga och gosa med oss.

Nu på eftermiddagen gick vi ut på gräset här nere och tog några travvändor med Exxa, vi filmade lite också i hopp om att bli lite klokare. Det blev vi inte.

Man blir ju fasen paranoid av sånt här, ingen av oss kunde riktigt bedöma hennes steg då det känns som att man letar fel när man vet att det finns ett fel. "Brukar hon sätta baktassen så långt fram?" eller "Brukar hon inte se lite lättare ut i steget?" eller "Brukar inte baktassarna vara mer bakåtsträckta?" är exempel på frågor som ploppade upp som vi inte kunde besvara. Vi blev inte klokare av att se filmerna förutom att Micke tyckte att hon travar bättre nu än vad hon gjorde i fredags men det har han sagt i typ 2 dagar nu så jag vet inte riktigt. Jag tyckte också att hon såg bättre ut idag men jag vet inte om jag blev påverkad av Mickes åsikter eller av min vilja att hon ska vara bra i benen. Fan, detta var inte lätt.

Vi har sedan suttit framför datorn med brinnande lungor och försökt tanka upp filmen på youtube för att visa uppfödare Fia men det gick inte av någon anledning. Sedan har vi sökt klipp på andra huskys som travar och jämfört dem med Exxas film och då måste jag erkänna att jag inte såg någon direkt skillnad. Vi har även kollat på kort från utställningar där hon travat och även där ser jag ingen större skillnad om jag jämför med idag.

Är det önsketänkande eller har hon faktiskt blivit bättre?!

Om hon blivit bättre så tyder det ju på att det var en sträckning eller en muskelbristning... Det är bara att hoppas, antar jag.

Jag är förvirrad.

// Jennie - dricka te och sedan mera te.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hej! Du frågade mig ifall jag var nöjd med utbildningen? Ja, ganska nöjd och jag känner att vi har lite mer att bevisa i jämnförelse med socionomerna, de får alla bra jobb här i Halmstad. Trist men så ser det ut, jag skulle gärna läsa till psykoterapeut i KBT. Men de kräver att du arbetar med minst en klient samtidigt, eftersom utbildningen är på distans. Jag är sugen på att jobba i Norge? Speciellt med tanke på lönen, som är betydligt högre där, har sökt om tillstånd för arbete där, men det tar tid. De har inga socialpsykologer i Norge, så jag måste ansöka om intyg för vad jag kan arbeta som? Vernepiere, hjelpepiere osv. Ganska invecklat, så behöver jag annan skattesedel mm. Tillbaka till skolan igen, jag är inte helt nöjd med min utbildning, jag tror att utbildningen i Skövde är bättre. Eftersom vi var på försök, så hade inte ämnet riktigt etablerat sig, nu tror jag utbildningen i Halmstad blir bättre och bättre med tiden. Återstå att å se? När läste du din utbildning? Den är 3 år i Skövde också eller? Har alla i din klass fått jobb efteråt? Ha de...

2008-03-25 @ 23:37:44
URL: http://socialpsykolog08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0