Min duktiga hund!

Exxa väckte mig tidigt i morse och ville gå ut. Hon var såå kissenödig menade hon, matte hann knappt få på sig kläderna. När vi kom ut hittade Exxa ett spår, förmodligen efter Lukas, och glömde totalt bort att hon var så nödig. Tack liksom =)
Vi traskade bort till bajsbacken som jag numera kallar den men Exxa var inte intresserad. Vi gick en sväng i Götene innan vi vände hemåt igen. När vi skulle gå in ville Exxa inte alls utan drog mot fältet. Det var så helsicke tänkte jag, det är ju ändå jag som bestämmer när vi ska gå in! Skulle precis ropa till mig Exxa då hon sätter sig i bajsposition under ca en sekund. Det var ungefär som en dipp, ner och upp, och sedan tittade hon frågande på mig. Hon försökte alltså tala om att hon behövde bajsa och gjorde det på ett sätt som jag skulle förstå, det är min duktiga tjej det!
Jag undrade ju lite eftersom hon alltid gör ifrån sig väldigt fort och har gjort det ända sedan vi skaffade henne, det är inte likt henne att göra det i slutet av en promenad. Förmodligen var det därför jag först inte förstod vad hon pysslade med, i normala fall har hon ett bajsljud också som hon gör innan hon bajsar så idag förvirrade hon matte en aning =)

Nu ska jag sluta skriva om bajs. Exxa Spexxa ligger just nu i soffan och väntar på att mattes frukost ska bli klar så hon kan få en smakbit eller två.

Skriver mera sedan.

// Jennie - frukostdags.

Kommentarer
Postat av: matte & plastmatte

ja man blir värre än en småbarnsförälder.. känner igen mig..

2008-03-18 @ 14:18:38
URL: http://femtinio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0