Snö + löp = dålig kombination!

I morse när Exxa och jag gick i parken slet hon loss kopplet ur mina händer och stack. Jag stod och skulle ta på mig mina vantar och höll kopplet ganska löst och just då fick Exxa syn på en hanhund uppe vid vägen vid kyrkan. Typiskt. Jag ropade och visslade men hon var både blind och döv, det var bara hanen som gällde. Man blir ju superrädd när sånt händer för det åker mycket bilar på den vägen... Usch!
Tanten som hade hanen fick iaf tag på Exxas koppel och höll henne still (nåja) tills jag kom springande. Det var en arg matte som fick ta tag i Exxas nackskinn och läsa paragrafer för henne. Nu vet ju alla som har tikar att de kan bli sådana under löptider men ändå, sånt tolererar jag inte!
Exxa förstod att jag var arg för hon gick så fint jämte mig hela vägen hem utan att göra en enda ansats att leka i snön. När vi kom in satt hon kvar i hallen fast jag hade sagt "varsågod", hängde med huvudet och såg allmänt skamsen och olycklig ut. Vi gosade lite och då mådde hon genast bättre och hoppade upp i soffan och la sig med en suck.

Nu är hon hos farmor eftersom jag har heldag i skolan idag, mellan 14-21. Ska snart plugga en stund innan det är dags för lunch och sen bär det iväg till Skövde. Hoppas att vägen är plogad...

// Jennie - snart påsk :)

Exxa 10 veckor gammal...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0