Två tröttisar.

Hjälp vilken vecka det här har varit. 2 polarhundsutställningar på 5 dagar, galet!

Idag är vi två tröttisar här hemma, Exxa är slö som få, ville knappt gå ut i morse. Det regnade också och det passar inte riktigt den här lilla damen :) Men kissa måste man ju så vi tog en promenad vid 9 tiden, enda gången Exxa vaknade till var när hon fick syn på en and som gömde sig i vassen. Då flög hon in i vassen och hamnade nästan i lilla ån som rinner här utanför i rena farten. Ett skarpt "nej" från matte hjälpte lite men inte så mycket så då fick jag chansen att testa en dominansgrej som Annika från IGAIS Tassar lärde mig och Karin igår på utställningen. Gissa om det gav resultat...! Exxa satte sig på backen och gluttade på ena bakbenet (underkastelse) så då berömde jag henne med mörk röst (fortfarande lite dominans) och sedan var det inga problem att gå ifrån anden, hon tittade inte ens på den utan bara på mig. *Duktig*

Jag är förkyld med öm hals, värkande luftrör och en kropp som protesterar mot allt jag gör. Härligt när man har ett arbete, två tentor och det sista på c uppsatsen att skriva. Såå trött, vill bara sova. Just nu sitter jag i soffan med en sovande Exxa i knät, inte lätt att blogga samtidigt men det går :)

Sitter mest och tittar på henne, hon är så söt... Och go... Och snäll... Det går inte en dag utan att jag skickar en tack-tanke till universum som lät henne bli en del av mitt liv. Underbara älskade Exxa!

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost och sedan kommer en bloggpost om hur det gick igår på Lövuddenutställningen! Jag vet ju att det finns en del personer som är nyfikna :p

// Jennie - gäääsp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0