Vi klarade det!

I lördags gjorde vi agilityprovet på hundklubben, ett test man måste klara för att få lov att träna agility. Vi var lite nervösa eftersom Exxa löper just nu och inte är så megakoncentrerad...

...men vi klarade det!! Jag hade med mig en pipleksak i handen och hon var intresserad av den i början, sen räckte det med min röst. Hon är så duktig min lilla plutt.

För er som undrar går provet ut på att hundarna ska vara helt lösa alltså inga koppel eller halsband och så ska de kunna gå/springa vid sidan av sin ägare trots att det finns andra lösa hundar bara 1-2 meter bort. Inte helt lätt för en husky alltså. Men Exxa är ju ingen vanlig husky heller :)

Kort sagt, agilityn börjar 4 januari vilket innebär att vi kan gå tävlingslydnadskursen till våren.

// Jennie - dags att åka hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0