Nattvanor och första dagen utan föräldrarna.

Nu har lilla underverket gjort det igen, ytterligare en sak som man inte väntar sig av en valp på 10 veckor; hon har börjat sova hela nätterna!! Under tiden vi har haft henne har vi varit uppe med henne 1-2 ggr per natt för att kissa men f r o m lördags natt har den lilla skruttan sovit HELA nätterna dvs från kl 22.30 till ca 8-9 på morgonen. Ja, vad ska man säga förutom "duktig tjej"?! Matte och Husse tackar ödmjukast för de extra timmarnas sömn =)

Igår (mån) var min första dag ensam med Exxa eftersom Micke började jobba. Det gick fint, hon väckte mig vid åtta-tiden genom att slicka mig i ansiktet (jag låg på Mickes sida av sängen). Men det märktes att hon undrade vart Micke var för varje gång vi kom in efter en promenad sprang hon runt i alla rum och tittade efter honom. Hon är så gullig!

Idag har hon varit utan sina föräldrar för första gången eftersom skolan började för mig. Mickes mamma kom vid kvart i tolv och hade henne en timme, Micke har en sjuhelsickes massa komp att ta ut så han tog ut några timmar och kom hem vid ett-tiden. Vi kanske är fåniga och överbeskyddande men det känns bra att ta det i långsam takt, vi tror inte på att stressa djur för mycket, jag har sett hur det kan gå om de utsätts för saker som de inte är redo för... Det hade iaf gått bra för Mickes mamma, Exxa hade sovit i princip hela tiden (under soffan, haha). Men nu har jag tagit bort en kurs som jag inte behöver (sociologi 3 = blä) och kommer istället läsa en extra under vintern (att vara tonårsflicka i Sverige under 2000-talet med inriktning på beteende) så nu har jag plötsligt ledigt t o m v 41 förutom ett litet PM som ska skrivas till C-uppsatsen så jag har massa tid över för lilla busan. Det känns riktigt bra!

Nu åkte Micke för att hämta kinamat så jag måste gå och vara med Exxa innan hon hittar på något bus. Ha det så bra alla därute! =)

// Jennie - lektant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0