Varför går inte min valp sönder?



Helgen har varit ganska lugn, i fredags åkte vi till IKEA så då passade Mickes familj Exxa hemma hos sig. Det hade gått bra, hon var ledsen när vi gick och ville inte leka men efter att de hade varit ute och gått gick det över. Exxa tillbringade största delen av kvällen i soffan jämte Mickes pappa och hade det gott. Vi var tillbaka vid 21.30 tiden och oooh vilken glad vovve som mötte oss i dörren!! Hon fullständigt attackerade mig med pussar och slick, ställde sig på bakbenen med tassarna lindade runt min hals och bara gosade. Sedan var det husses tur som lyfte upp henne i famnen, på så sätt fick även Mickes pappa (som hade hjälpt oss bära upp den nya soffan) några slick i rena farten =) Exxa hade iaf varit jättesnäll och skött sig, hon hade försökt smyga upp i Mickes föräldrars säng men de lyckades avslöja henne, lite snopet gissar jag på.

I lördags jobbade Micke mellan 07-14 så Exxa och jag tog det mest lugnt under den tiden, jag tog några bebiskort på Exxa och gjorde scrapbooking, sånt är kul tycker jag, riktigt bra blev det! Vid 10 tiden gick Exxa och jag ut på fältet för att se om Zorro och Zeke var där men det var de inte. Då testade jag att släppa Exxa lös, vi har inte vågat släppa henne lös på fältet tidigare med tanke på att det går en väg längs ena kanten på fältet, (som är fyrkantigt) det har känts lite riskabelt men nu kommer hon så himla bra på inkallning så med hjärtat i halsgropen gjorde jag ett försök och det gick kanon!! Vi höll i bortersta ändan så långt från vägen som möjligt och Exxa sprang och busade med grästovor och liknande, hon fick vara lös ca en minut. Självklart hade jag korv på mig och hade sett till att Exxa visste att jag hade det på mig...
Lite senare på dagen testade jag igen, den här gången fick hon vara lös en längre stund och genomgick eldprovet; en annan hund som gick vid vägen! Exxa fick syn på den och satte iväg, jag visslade... och hon kom till mig! *puh* Massa korv som belöning förstås, min duktiga duktiga tjej!

Idag har varit en tråkig dag tycker Exxa, vi har hållt på och grejat här hemma idag, möblerat om med de nya möblerna, burit upp saker på vinden, flyttat grejer från ett rum till ett annat, ja ett jäkla spring helt enkelt. Vovven har inte varit nöjd och demonstrerat detta genom långa tjut, stanna på ett och samma ställe tack! Fast den nya soffan var ju kul att ligga i...
Vara lös går fortfarande kanon, idag på em fick hon syn på något långt bort, antagligen en katt som sprang för hon satte fart helt plötsligt bort från oss men stannade och kom tillbaka när jag visslade för att få sitt nya älsklingsgodis; köttbullebitar! Ååååh så mumsigt det är, t o m bättre än korv och det vill inte säga lite! Hon är så himla duktig men så har vi också tränat massa inkallning...
Inga tappade tänder än förresten på lilla valpen. Det måste nästan bero på all välling som vi fortfarande ger henne ;)

I morgon kommer min far och hans särbo hit och hälsar på, det ska bli skoj för de har aldrig träffat Exxa. Och gud nåde pappa om han säger att hon är ful, då åker han på en hurring så att det smäller om det... *muttrar*

// Jennie - dags att fortsätta greja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0