Vargungar är bra inredningsarkitekter!

Stackars Exxa har det inte roligt på dagarna just nu när matte ligger sjuk i sin tredje (!!!) förkylning sedan augusti, hon tycker inte alls det är roligt men hon sköter sig ändå grymt bra. När jag ligger på soffan under täcket och skakar ligger hon vid mina fötter eller på golvet och sover, sedan vaknar hon och kommer skuttande, ger mig en slick i ansiktet och piper lite svagt ungefär som "Ska vi leka nuuu då?" Sedan suckar hon och går och lägger sig igen, fasen vad djur är anpassningsbara egentligen. Jag tycker det är fel att hon ska lida pga att jag är sjuk så vi går ändå ut regelbundet och jag försöker leka lekar med henne inomhus som jag orkar med utan att få en hostattack, Exxa avskyr när jag hostar! =) Kasta boll är en utmärkt lek, hon tycker det är jättekul och jag kan göra det från liggande ställning. Huskys sägs vara dåliga på att apportera men jag tror inte Exxa har hört det för hon är jätteduktig, det händer att hon inte kommer med bollen utan istället lägger sig ner och tuggar på den men nu pratar vi ca 1 gång av 20 så det känns ändå rätt okej =)

Nu sover hon i sängen med oss varje natt och det värsta är att jag faktiskt gillar det... Det är något speciellt med att slå upp ögonen och se en liten valp ligga där och titta på en med plirande ögon, speciellt att ha en varm liten hundkropp tätt intill ens sida. Och vi som bestämt sa att det inte skulle vara några vovvar i sängen... Igår morse vaknade jag av en tyngd på armen, då låg Exxa med huvudet på min arm och snarkade, så jäkla sött! Hon vaknade av att jag vaknade och borrade in sin nos i mitt nyckelben och så skulle jag ligga och hålla om henne precis som om hon vore en människa. Lilla godingen.

Hon har även börjat möblera om här hemma, om saker inte ligger på den plats hon vill så tar hon dem helt sonika i munnen och flyttar på dem. Hennes sovkudde råkar värst ut, den flyttar hon på varje gång hon ska lägga sig och vila, kanske är hon i behov av lite förändring? =)

Annars händer inte så mycket, vi laddar inför Arboga och tränar lite varje dag på att stå still, det går bra vissa dagar och mindre bra andra dagar. Men vi hänger inte läpp för det, hon är ju faktiskt bara en bebis och man ska inte lägga för mycket press på dem när de är små tycker vi. Det finns gott om tid att lära sig. Det ska iaf bli jättekul att visa Exxa för uppfödare Fia och få höra vad hon tycker om vår lilla plutt. Exxa kommer även att få träffa sin mamma Pya och tre av sina syskon, Quattro, Tióne och Haldex, vi är nyfikna på om de kommer känna igen varandra! Bara tre dagar kvar nu...

// Jennie - ska lägga sig och gosa med sin valp nu.

Kommentarer
Postat av: Fia

*hi hiii*
Jag VISSTE väl att ni inte skulle kunna motstå hennes charmiga lilla ögon nån längre tid. Nu får ni dras med grus å smuts i sängen, för ALLTID *urk*

2007-10-04 @ 10:42:46
URL: http://krokavadet.se
Postat av: Viskos husse och matte.

Hur är statistiken med resten av kullen, Fia? :-) Finns det information om huruvida de sussar i husses och mattes sängar? Visko är än så länge på golvet i sovrummet, men soffan har hon tagit i besittning.
Krya på dig Jennie, och lycka till med Arbogaträningen bägge två!
.dmv

2007-10-04 @ 10:58:44
URL: http://visko.erman.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0