Tryckfrihetsrätt, my ass!

Läste precis en hundblogg där författaren hade fått massa elaka och kränkande kommentarer pga sina åsikter. Hon hade skrivit vissa tankar kring avel, träning osv och ärligt talat fått massa skit för sina inlägg.

Jag tycker det är så tragiskt att man inte kan respektera varandras åsikter. Vi har faktiskt tryckfrihetsrätt här i Sverige vilket innebär att man får skriva vad man vill så längde det inte kränker någon annan. Folk verkar ha missat det.

Jag började tänka att jag nog har haft ganska tur, har ju tidigare skrivit några inlägg om mina ganska så kraftiga tankar kring avel, blandraser osv men jag har aldrig fått någon ful kommentar för det. Man bloggar ju främst för sin egen skull och skulle någon gilla det man skriver - ja, det är bara en bonus!

Så skriv vad ni vill i era bloggar och stå för era åsikter. Det är inte ett krav utan ett rättighet!

// Jennie - NU ska jag stänga av datorn.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Bra skrivet, jag instämmer till fullo!

2008-03-18 @ 15:03:40
URL: http://johannajinx.blogg.se
Postat av: Egoina

håller med!!!

2008-03-18 @ 15:57:14
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Malin.

sv: ahha nä jag kände det också, men jag gillar den sista klänningen mest så :) det beror på vart jag åker, om jag åker till australien så kommer jag jobba och luffa runt men åker jag till USA kommer jag plugga :)

2008-03-18 @ 16:16:28
URL: http://msundin.blogg.se
Postat av: Sally

På nåt konstigt sätt börjar alltid min data krångla när ja e inne här... så ja hade skrivit en ganska lång kommentar förut, men den försvann... orkar inte sriva om! Men håller helt o hållet med! Kram

2008-03-18 @ 21:25:55
Postat av: Sally

Haha... hm!? Undrar va det beror på?! Men nu verkar de funka bra igen! Kram

2008-03-18 @ 21:43:25
Postat av: Bella

hehe okej, jo jag tror dig. :)
kram!

2008-03-18 @ 21:53:50
URL: http://BELLIIZ.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0