UtställningsPM Växjö.

Idag på posten kom PM:et inför utställningen i Växjö.
Vi har anmält Exxa i juniorklassen och även brorsan Haldex är anmäld. En annan hund från kenneln som heter Niro är anmäld i vuxenklassen så från vårt håll kommer en del Siberians. Det är dags att skk lär sig hur en draghusky ska se ut ;)
Jag ser fram emot utställningen, det ska bli kul att ställa ihop med Fia även om hon alltid kniper BIR-rosetten :p Det är alltid roligare om man är några styckna så man har någon att prata med och ventilera ihop med. Har man tur blir det även en del väntan på gruppfinalerna och då är det ingen höjdare att sitta där själv kan jag tänka... Jag har turen att ha en sambo som är lika involverad i Exxa som jag så vi åker alltid tillsammans på alla utställningar, det känns bra.

Utställningen är på Långfredagen, lite roligt datum men å andra sidan så gör man ju inte mycket över påsken. Folk ser på TV och äter godis typ, då är ju en utställning mycket roligare. Jag ska inte ens sia om hur det kommer gå den här gången, jag har lärt mig att man "jinxar" sig själv då så jag ska bara hålla tyst och sedan får det gå som det går.

Däremot får det INTE gå som det går i Vaggeryd, där hoppas jag lite mer då domaren kan draghuskys, där brukar det istället gå dåligt för showhuskys, jag har kollat upp det. Sedan är det ju en sjuhelvetes konkurrens där istället draghuskys emellan då det kommer hundar från hela Sverige samt de övriga nordiska länderna, brukar vara måååånga i varje klass så blir man placerad där ska man vara riktigt jävla nöjd. Exxas fina pappa har några RIKTIGT fina placeringar där så det vore roligt att följa i hans fotspår men det blir nog inte förrän Exxa har flyttat ut och fått en hundkompis. Tills dess är det bara att göra sitt bästa och hoppas på att det går bra.
Det är ju inte så lång tid kvar nu, en dryg månad... *LÄNGTAR*

// Jennie - pirr pirr i magen.


Bilden är från Exxas första utställning då hon var 4 månader och 2 dagar. Vi placerade oss topp 5 (hurra) och sedan vann Exxa ihop med sina syskon och sin mamma både avel och uppfödarklassen bland alla polarraserna = STORT!

Kommentarer
Postat av: Elinor

Svar: Detta kommer låta väldigt konstigt, men vi blandar ner lite pesto i maten. Vår hund älskar vitlök och sånt, vet inte varför, men det var faktiskt jag som testade det, och hon älskar det! Haha :D

2008-03-13 @ 18:14:01
URL: http://valfridsson.blogg.se
Postat av: Elinor

haha, fråga mig inte.. hon vägrade äta, så tänkte jag: jag måste ju ge henne något, så att hon äter. men vi hade inget gott i kylskåpet, typ skinka eller så, så kom jag på att hon älskar pesto och blandade i lite. det gick hem!

2008-03-13 @ 18:42:58
URL: http://valfridsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0