Gamla mönster som upprepas.

Äntligen hemma från skolan, helt slut. Ska snart få i mig lite mat innan det är dags att fortsätta plugget här hemma. Exxa är just nu hos Mickes föräldrar, hon hade kunnat vara hemma själv för hon är duktig på det nu men Mickes mamma nämnde i helgen att det var så länge sedan de hade henne så... Japp, nu är hon där.

Mitt utställningsmönster verkar hålla i sig förresten. I Arboga hade jag över 39 i feber och ingen röst, I Bräkne-Hoby var jag förkyld, i Skara var jag förkyld och hade ont i halsen, i Örebro hade jag migrän och nu inför utställningen i helgen har jag givetvis blivit sjuk igen. Har haft feber i 2 dagar, är snuvig, har halsont och värk i hela kroppen. Jippie.

Jag tror dock att jag har kommit på varför jag varit sjuk så ofta, jag vilar aldrig. Jag är alltid uppe och springer när jag är sjuk och börjar leva precis som vanligt så fort jag känner mig ett uns bättre. Det är nog inte så bra.
Har man dessutom en Siberian som behöver motion varje dag så kan man inte riktigt skylla på sjukdom heller, det kan ju inte lilla vovven hjälpa så det är bara att ta alvedon, bylsa på sig tjocka kläder och ge sig ut i ur och skur. På så sätt vore det skönt med hundgård, då är det bara att släppa ut hunden där när man är sjuk, om man har fler än en hund vill säga. Annars skulle det inte kännas bra, jag tycker så synd om ensamma hundar som sitter ute i hundgården och skäller.... Fy.

Man får hålla humöret på topp iaf, jag ser fram emot helgen sååå mycket. Exxa ska bli inkörd i ett stort spann, här satsar vi fullt ut =) Sen får det gå som det går på söndag, ska bli kul att träffa Exxas syster Visko och hennes ägare igen iaf och se om tjejerna fortfarande är lika varandra. Det borde de vara, Exxa är fortfarande väldigt lik sina andra syskon som bor på kenneln. Hur lika får vi se i övermorgon. Tror att de som ställer upp i uppfödar och avelsklasserna i Vaggeryd får se upp för de här syskonen tillsammans är... ja, i princip oslagbara =)

Näe, mat och plugg var det!

// Jennie - försvinner från världen under några timmar nu.

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag tror nog att vi kan leka tvillingar i helgen. Jag mår rätt kackigt jag med. Har ingen feber som du, och hoppas slippa den, men ont i halsen, så jag trycker i mig halstabletter så mycket som är tillåtet att äta. Köra hund idag längtar jag inte alls efter. Vill bara gosa ner mig under täcket och ligga kvar där till ni kommer hit.

kramis

2008-02-21 @ 17:09:30
URL: http://krokavadet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0