Viftande tassar gör oooont!

I morse när jag tog fram örondropparna visste Exxa precis vad det var som gällde. Jag hann hälla i ena örat innan hon blev riktigt förbannad, sen var det lögn att få i dropparna i det andra örat. Exxa satt ner i soffan på bakbenen och slog mig med framtassarna (ungefär som när en häst stegrar) samtidigt som hon tjöt av ilska!! Jag vill inte göra det hela till en lek genom att hålla fast henne eller jaga henne för då kommer hon tro att det är okej att bete sig så. Istället traskade vi ut på en promenad i regnet och när vi kom in och Exxa hoppat upp i soffan satte jag mig jämte henne och klappade henne en stund medan hon slickade sig. Jag pillade lite på örat. Ingen reaktion. Jag öppnade örat. Ingen reaktion. Hehehe tänkte jag och grep öronflaskan och droppade i öronen. Ingen reaktion men massa beröm. Så ska en slipsten dras som vi säger här nere eller uppe beroende på vart du som läser bor =)

Det lutar åt att Micke och jag får hjälpas åt med hennes öron innan han åker till jobbet, jag vaknar ändå när han går upp och går ut med Exxa. Hon är inte jätteförtjust i att bli väckt på morgonen, det är ju så skööönt att sova... Hon blir gladare på eftermiddagen när han kommer hem, först rusar hon mot honom med bakåtstrukna öron, hoppar tillbaka, rusar mot honom igen och hoppar tillbaka, det ser för kul ut! Sedan springer hon antingen och hämtar ett ben och hoppar upp och lägger sig på Mickes plats i soffan eller så hämtar hon en leksak och puttar till Micke med den samtidigt som hon busmorrar, då ska de ha dragkamp! Mig hälsar hon på på ett helt annat sätt, hon rusar fram med öronen bakåt och svansen som en snurra och fullkomligt överfaller mig; hoppar upp på mig och slickas och pussas vart hon är kommer åt, det kan vara ansiktet, halsen, öronen eller håret och beter sig fullkomligt galet. Lite intressant det där hur det kan skilja sig...

// Jennie - är det inte april snart?!

Exxa 9 veckor           Exxa 7½ månad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0