Min bäbis har blivit stooooor.

Igår tappade lilla Exxa sin första tand! =) Tyvärr har vi inte hittat den, jag tänkte att jag skulle ha lämnat in den till en juvelerare och doppat den i guld och gjort ett hänge av den men än så länge är den inte hittad. Kanske har hon råkat svälja ner den.
Igår var en lugn och skön dag, vi var trötta alla tre och slappade mest hela dagen. På kvällen kom några kompisar hit, vi käkade god mat och såg på Harry Potter 5 med en tiggande liten valp i soffan. De tyckte att hon hade vuxit massor sedan de såg henne sist och visst har hon det, jämför man kort vi tog på henne under de första veckorna hemma med kort som tas nu så är det riktigt stor skillnad. Det händer att vi plockar fram kort från den tiden och tittar och säger "titta så liiiiten hon var då" och blir ruskigt sentimentala (okej, jag blir ruskigt sentimental, Micke blir det bara litegrand). På sätt och vis önskar jag att Exxa skulle stanna kvar i den här åldern samtidigt som jag ser fram emot att se hur hon blir som vuxen, det är väl alla föräldrars dilemma =)

Annars händer det inte så mycket, detta är min sista lediga vecka innan skolan drar igång igen på allvar, får passa på att slappa och ta det lugnt nu. Det regnar idag så just nu ligger min lilla prinsessa i soffan och sover så gott, hon tycker inte om att bli blöt om tassarna, lite lustigt. Hon tar riktiga hästkliv när vi är ute i regnet för att bli så lite blöt som möjligt =) Regniga dagar tillbringar hon mest i soffan, det är ju så gott att gosa intill matte och få nana...

Måste förstås passa på att gratta Exxa´s kompis Juni eftersom hon ställdes ut för första gången igår i Mjölby och kom tvåa med hp och fin kritik! *tjoho*
Inte så många veckor kvar nu innan det är dags för våra utställningar förresten. Vi har inte tränat speciellt mkt, nu vet vi ju hur det går till och behöver inte vara lika nervösa men det är väl dags nu att börja använda utställningskopplet lite mer så hon är mer van vid det till nästa utställning. Sedan tränar vi lite "stå" ibland men allt som allt tar vi det lugnt, min bäbis ska få vara bäbis. Till nästa polarutställning kommer vi väl träna lite mer men då är Exxa å andra sidan betydligt äldre och kan tränas lite mer. Nu ska hon mest få leka, busa och ha det bra.

Är dags att lägga upp nya bilder på hemsidan nu (om jag lyckas få sambon till att sätta sig vid datorn och fixa det) så om ni kollar in hemsidan (www.exxa.se) ikväll eller i morgon så ska det förhoppningsvis finnas lite nya bilder. Kul att det är så många som läser bloggen, vi ligger ganska stadigt på 20-25 pers om dagen, superkul!!

// Jennie - fått sova till kl 9 idag, vaknade med en valp sovandes på min mage =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0