Playdate med en levande pipleksak.

Igår hade vi bestämt lekträff med lilla Juni och hennes matte och husse uppe på klubben. Det gick jättebra att  åka dit, Exxa har fått kläm på att åka bil i buren nu, hon lägger sig ner och småsover snällt.
När vi kom fram regnade det lite men som tur var blev det uppehåll ganska snart. När vi hade kommit ur bilden kom en enorm schäfer och hans matte gående mot oss, Exxa reste ragg och morrade tufft. Tjejen stannade vid oss och klappade och pratade med Exxa som i vanlig ordning charmade huvudet av henne =) Schäfern däremot morrade dovt åt Exxa och fick tillsägelse och traskade surt några steg bort varpå Exxa plötsligt blev tuff igen och morrade och skällde efter den, hon är för rolig när det gäller att vara kaxig på avstånd! =)

Juni och Exxa fick leka i kopplet en liten stund innan vi gick bort till fältet längst bort och gjorde inkallningsövningar, det gick kanon, Exxa är såå duktig på det! Sedan kopplade vi loss valparna så att de skulle få leka fritt, det var skoj tyckte Exxa! Tyvärr var hon lite för hårdhänt mot Juni som är mindre och yngre, hon bet henne rejält och skakade henne så som hon gör med sina pipleksaker här hemma. Stackars lilla Juni skrek men tuffade stundtals till sig och gav igen, tror att det är nyttigt för dem att vara både i överläge och underläge. De fick busa en bra stund och vi busade med dem då och då, Micke sprang t ex med en lös Exxa en bra bit bort och så gjorde vi inkallning, Exxa kom som ett jehu direkt till mig trots att även Juni var lös, bra gjort!! =)

Vid sjutiden gick vi in i klubbhuset för lite varm dryck och samtal, det är kul att träffa nytt folk som man trivs med och som man kan prata med! Vi har tänkt gå fortsättningskursen (kontakt) och Erika berättade att även hon och Juni ska göra det så det verkar som att Exxa och Juni kommer vara skolkamrater ett bra tag framöver.

Idag ösregnar det här så det finns inte så mycket att göra, Exxa och jag har sett på sagan om ringer och myst ner oss i mina kuddar och mitt täcke som jag hämtade från sovrummet och la i soffan. Det är mjukt och gott tycker Exxa... Just nu ligger hon på min kudde och sover, hör små suckar och stön därifrån ibland. Hon är så fruktansvärt go, jag kan sitta långa stunder och bara titta på henne, försöker inpränta varje detalj i minnet så att jag ska komma ihåg henne sån här den dagen hon är stor och stark...

Jennie - sentimental idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0