Små "tjyvavargar" smyger om natten.

Lilla valpen Exxa har nu börjat med ett nytt litet trick. I vanliga fall tycker vi det är jättekul men just detta är vi lite mer oense om, Micke och jag. Igår morse vaknade jag av att jag kände något blött i örat. Jag vände mig om - och där låg Exxa på Mickes plats i sängen och tvättade mattes öra. Hon får inte vara i sängen, något som hon mycket väl vet men nu har hon blivit såpass stor och fått såpass mycket muskler i bakbenen att hon kan hoppa upp själv (vår säng är ovanligt hög). Jag har absolut ingen aning om hur länge hon hade legat där, kanske hoppade hon upp redan efter morgonkissningen vid halv sex... Visste knappt om jag skulle skratta eller gråta, kunde ju inte gärna skälla på henne efteråt, det funkar ju inte. Dessutom var hon så söt där hon låg... Känns som att vi är ute på farliga vatten just nu =)

I morse vaknade jag sådär till hälften vid tretiden och tyckte att jag kände päls mot min fot men var såpass trött att jag inte orkade reagera. Vid sju vaknade jag igen av att sängen gungade och när jag öppnade ögonen stod en liten vargunge över mig och slickade mig på näsan. När Exxa märkte att jag var vaken fick Micke samma behandling. När även han var vaken gosade hon sig ner mellan oss på sidan med huvudet på Mickes kudde och så skulle matte ligga bakom henne och hålla om henne precis som om hon vore en människa. Jag hoppas att detta bara är en fas för det är en sak att ha en torr och varm liten valp i sängen och en helt annan att ha en stor blöt lerig Husky mellan lakanen =)

Nu börjar vi bli redo inför utställningen i Arboga, tältet är beställt (vi hittade ett blått så vi får väl hänga upp en orange halsduk eller ngt så att vi får kennelns färger) och även boendet är fixat, Micke hittade en jättefin gård ca 1 km utanför Arboga som hyr ut en lägenhet i en av byggnaderna. Röfors gård heter stället, verkar jättemysigt med fin natur runt om, badplats och bäst av allt; de har egna hundar så att ta med hund var inga problem. Känns skönt att veta att man inte behöver gå upp halv fyra på morgonen för att åka iväg, tur att man har en påhittig karl =)
Det enda som inte är fixat är utställningskoppel, vi har letat överallt men inte hittat något så det måste fixas i veckan på något vis. Själva strypkedjan har vi men det ska vara ett kort läderkoppel eller liknande till.

I morgon är det valpkurs igen, vi missade förra eftersom vi var hos veterinären då så det ska bli kul att åka dit så Exxa får träffa de andra. Hoppas bara att hon är lite snällare mot Juni den här gången.

Förresten så finns det nu nya bilder uppe på hemsidan, lite blandade på Exxa inne, ute och på Kinnekulle. Adressen är som vanligt www.exxa.se.

// Jennie - så glad över sin lilla familj!

Kommentarer
Postat av: Fia

Vilken tur att tårtan får tak över huvet! Så den är torr tills jag ska äta upp den, menar jag ;-)
Hmmm... jag tränade mina valpar idag. Uj uj uj... den ena värre än den andra. Ska bli kul att se dom galoppera i ringen *fniss* Vilken söt liten plutta-tjej ni har. Kikar på bilderna... tar ju bara hundra ååååår med modem *suck*
KramiZar

2007-09-29 @ 23:27:20
URL: http://krokavadet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0