Tältjakt och höstmys.

Inte nu på lördag utan lördagen efter är det dags för Exxas första utställning, dagarna närmar sig med stormsteg. Vi har börjat träna på att stå still, det går sådär... Exxa verkar väldigt konfundersam över att få godis bara för att stå still, hon verkar tänka "såhär lätt kan det ju inte vara, ska jag inte slänga upp tassen också?!" varpå hon låter handling följa tanke. Gör hon inte rätt blir hon otålig och börjar hoppa efter godisen, hon är allt lik sin matte =) Förhoppningsvis kommer det klarna för henne innan det är dags men jag är osäker på om hon kan stå still tillräckligt länge. Å andra sidan är hon så satans söt och charmen riktigt dryper om henne så det kanske kan kompensera. Utställningstankarna är väldigt olika, vissa gånger tänker vi att det får gå som det går, vi åker dit för att ha kul och andra gånger infinner sig (mest hos matte) en riktigt elak känsla där jag önskar att Exxa sopar banan med de andra valparna. Det kanske är så här det går till när överambitiösa föräldrar driver på sina ungar när det gäller sport i olika former, haha. Mycket av tankarna kommer nog av nervositet också, det är en ny situation och jag vill inte göra fel, jag är urkass på att göra fel. Acceptans kanske kommer med åldern...

Vi är på jakt efter det perfekta tältet också med ljus och lykta, med tanke på att utställningen är i oktober kan det regna, blåsa, storma osv och då kan det vara skönt att ha med sig ett stort tält där vovven, vi, alla grejer och några stolar får plats. Det är alltså inget vanligt tält utan ett utställningstält som vi letar efter och de flesta tälten ligger på ca 2000 kr, galet! Vi hittade ett här i Skaraborg på Blocket för 500 kr men det försvann på en kort stund tyvärr. Senaste upptäckten är ett kanonfint tält som kostar ca 900 kr så det lutar åt att vi köper det men i vilken färg...? Hade hoppats på att hitta ett i blått/ orange (kennelns färger) men icke, verkar bara finnas i grått eller rött. Svårt val.
Hur som helst så ska det bli jättekul och tårta packas med så förhoppningsvis har de andra och deras hundar sin aptit med sig. Om inte så känner jag en liten valp som mer än gärna käkar upp typ tre fjärdedelar av den =)

Annars händer det inte så mycket här just nu, Exxa är återställd efter pärsen i söndags och mår fint. Hon är inte jätteförtjust i regnet och vill inte vara ute långa stunder så största delen av dagen ligger vi i en hög på soffan och ser på film och bara myser, hon verkar gilla att ligga på sin matte och gosar gärna in huvudet mot min hals eller mellan min arm och min sida, såå gulligt! Allra bäst är det förstås om både husse och matte är hemma och sitter i soffan, då "knör" hon sig ner mellan oss och suckar av välbehag. Vår lilla snutta...

// Jennie - klurat ut ett sätt att få plugga en stund ifred dag utan ylkalas! =)

Kommentarer
Postat av: Fia

*skratt*
Jennie...du låter som jag juh... dålig på att förlora. Men oroa sig inte... VI ska sopa banan med er *fniss*. Hoppas Exxa vinner, så blir det mattes bästa födelsedag!! Det ska bli kul att ses!
kram på er

2007-09-28 @ 18:30:13
URL: http://www.krokavadet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0