Djur förstår mer än man tror.

Igår var ingen bra dag för min del, jag hade sprängande huvuddvärk och så ont i ryggen att jag knappt kunde röra mig. Det tog en bra stund att bara komma ur sängen. Jag blev ganska orolig för har man en liten husky hemma så behöver man ha sin rörelseförmåga någorlunda intakt men jag måste faktiskt få skryta över Exxa lite.

Hon var så duktig igår, det var som om hon förstod att något var galet för hon skötte sig galant! Hon tjatade inte en enda gång om att få gå ut utan väntade på att jag skulle ta initiativ till det. När vi var ute varken drog eller ryckte hon i kopplet utan gick sakta och fint jämte mig och lyssnade toppenbra. Inomhus försökte hon inte locka mig till lek alls utan nöjde sig med att vila intill mig i soffan eller på den soliga balkongen. Hon gjorde det verkligen enkelt för mig igår!!

Nu sitter jag här med öm rygg och ska snart åka iväg till jobbet, hoppas att jag håller ut hela dagen, slutar 16. Måste bli bra SNART för  jag har ett arbete och två tentor att skriva denna veckan. Exxa ska vara hos farmor och farfar idag, det känns skönt att hon är där för hon trivs och de tar så väl hand om henne.

Micke berättar om kontaktkursen så snart han hinner (hoppas jag), är det inte gjort ikväll så ska jag tjata, lovar!

// Jennie - Dags för en tablett till.

Ps. Jag vet att jag har typ 40 kommentarer att besvara, ska göra det ikväll! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0