Kontaktkurs.

Idag börjar kontaktkursen för mig och Exxa uppe på brukshundsklubben. Förväntningarna är lite blandade då jag knappt ätit något på tre dagar, mår illa och har en mage som en uppsvullen ballong men med lite smärtstillande ska det förhoppningsvis gå bra. Denna kurs ska lära oss att ha bättre kontakt utomhus bland andra hundar och övriga störningsmoment och det tror jag kommer bli väldigt nyttigt. Exxa är visserligen redan lätt att ta kontakt med utomhus men hennes sociala sida kan ibland ställa till det då hon så gärna vill fram och hälsa på folk och deras hundar så förhoppningsvis kommer vi ändå lära oss en del. Det är jag och Exxa som ska gå den men Micke kommer följa med varje gång ändå som sällskap och för att lära sig så att han kan träna med Exxa på hemmaplan efteråt.

Kursen börjar om en timme så nu är det dags att göra sig i ordning. Skriver mer sedan och berättar hur det gick.

// Jennie - på jakt efter Losec.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0