En vacker kommentar.

Igår kväll fick jag en jättefin kommentar som jag gärna vill dela med mig av här i bloggen. Den kommer från en kvinna som jag har förstått är väldigt kunnig och beundrad av många. Att få en sådan kommentar från en sån person betyder verkligen jättemycket för mig, jag log oavbrutet i flera minuter efter att ha läst den.

Jag visste när vi skaffade Exxa att Siberian Huskyn är en "svår" ras, det finns oerhört mycket att lära sig om rasen och man blir förmodligen aldrig färdiglärd. Jag kan mer nu efter att ha haft Exxa i ett halvår men jag kan verkligen inte allt, jag är ljusår därifrån. Det viktigaste är nog att hela tiden vara öppen för nya intryck och inte lägga sig till med en överlägsen attityd ungefär som "Jag har hållt på i si och så många år så jag vet allt vad jag pratar om..."
Jag lär mig nya saker hela tiden, det är fördelen med en bra uppfödare som alltid finns där för support med sin kunskap och sina erfarenheter.
Men min främsta läromästare är Exxa, hon lär mig nya saker varje dag. En del klurar vi ut ihop, annat visar hon med sin röst, sitt språk och sin kropp. Jag är lyckligt lottad. Här är kommentaren som även finns under inlägget "Dålig uppfödare? Japp!".

"Siberian huskyn som favoritras sedan 1975.
Husky-ägare sedan 1987.
26 valpar har jag hittills fött upp, sedan 1992.

Jag lär mig fortfarande nytt om min favoritras.
Och det kan ta flera år av aktivt sökande,
innan man ens hittar sin favorittyp i en ras.

Jag gick in på exxa.blogg, efter en uppmaning på ShejriX blogg.

Otroligt uppfriskande läsning!!!
Jag blir helt varm, alltså!
En nybörjare som är så klarsynt och sund.
WOW!

Fortsätt att tycka och värdera det du möter!
Nytänkande tillför poänger som "gamla rävar" lätt missar p g a sin erfarenhet.

Lycka till i fortsättningen!
Jag ser fram emot att träffa er någon gång.

MV Husky-hälsningar
Annika med IGAIS Tassar"

Tänk att det finns så fina människor som tar sig tid att skriva något sådant...

// Jennie - underbar dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0