Vårtecken och en lekdejt.

Vilka underbara dagar det har varit nu de senaste dagarna, som hundägare är det bara att tacka och ta emot!



Fått papper av Götene bk nu, kontaktkursen börjar 6 april och den ser jag verkligen fram emot då den ska vara väldigt bra enligt andra. Ska bli kul att få träffa de andra valparna igen från valpkursen och se hur de har utvecklats.

Det kom ingen sele på posten idag så det blir inget drag i helgen. Lite tråkigt men vad ska man göra...

Idag har det varit fullt upp med matlagning, dekorering, handling och blombindning inför kalaset i morgon. Ska bli kul att se hur Exxa beter sig med 16 gäster hemma, särskilt när det gäller barnen.
Idag har hon alltså varit själv i två timmar och det verkar ha gått jättebra, jag hörde inget skrikande när jag gick iaf. När jag kom med fullastad med varor och öppnade dörren blev jag ganska förvånad, normalt sett brukar hon sitta precis innanför dörren och vänta. Idag låg hon på sin ena sovkudde och såg alldeles disorienterad ut, det tog en sekund eller två för henne att piggna till så jag antar att hon låg och sov. Sedan kom hon störtande som vanligt =) Förmodligen var det så att hon inte kände igen mina steg pga tyngden från kassarna.

Igår kväll sprang vi på Lukas och hans husse när vi var ute så de fick leka lösa en stund, Lukas husse vågade släppa honom när Exxa var där och båda valparna hade en kul stund. Lukas är den som är mest "på" trots att han är betydligt yngre och blir inte alls rädd när Exxa knuffar omkull honom. Han verkar trygg i sig själv och hans husse är nog glad över att det blev Lukas och inte den andra valpen som först var bestämd för honom...

// Jennie - besök i em =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0