PM utställning.

Idag kom PM:et till utställningen i Örebro till helgen. Det blir den största utställningen för vår del hittills då 650 (!!) hundar är anmälda. Helt galet. Av dessa 650 hundar är 5 stycken Siberian Huskys vilket innebär att Exxa förmodligen kommer att få slåss mot 4 stycken showisar.

Suck.

Blä.

Orättvist.


Domaren har tidigare dömt showisar så det är ganska kört för vår del tyvärr. Skk borde banne mig dela upp huskysarna i två grupper, en showgrupp och en draggrupp, det hade varit 100% mer rättvist tycker jag. Men så länge som de räknas till samma ras kommer det aldrig hända. 

Plutt, plutt, plutt.

Jag är mogen idag.

Men! Man vet aldrig, kanske kommer domaren föredra lilla späda älvan Exxa framför de klumpiga showisarna. Kanske är de andra anmälda också draghuskys, det vore superkul, lite konkurrens är nyttig (så länge som den är rättvis). Kanske är det inte ens valpar utan vuxna hundar. Så det är inte dags att hänga läpp än.

Dessutom ska Micke ställa, Micke med sina fantastiska långa ben och sitt stabila psyke som inte darrar inför något, Micke som har handlat en enda gång och som då vann hela utställningen (med Exxas kullbror Haldex). Så skärpning Jennie, det kanske går bättre än vad du tror...

...Och gör det inte det; tja, då vet jag varför! Och då åker jag hem med mina två älsklingar som är bäst i hela världen och en erfarenhet rikare.
Någon annan åker hem med rosetten och vi åker hem med underbara, söta, rara, snälla, gosiga, mysiga, smarta, vackra, fantastiska Exxa! Det är en rätt okej deal faktiskt =)

// Jennie - varit på långpromenad med pluttisen idag som var sååå duktig!!


Exxa myser i soffan.


Kommentarer
Postat av: Fia

Exxa är världsbäst, oroa dig inte! :-)

2008-01-22 @ 14:31:31
Postat av: Fia

Exxa är världsbäst, oroa dig inte! :-)

2008-01-22 @ 14:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0