Drömmen om nästa valp.

Sitter i soffan med en liten Exxa ihoprullad i en Huskysnurra bakom mig och har tagit en kort studiepaus. Skolan tar mycket tid just nu så alla vänner får ursäkta; jag hinner inte med promenader, fika eller samtal just nu, jag har fullt upp här hemma med min skolgång och min hund.

Vilar lite just nu och drömmer om framtiden.

Huset... ja-a, huset, vårt underbara hus som ska bli byggt. Då jag är dotter till en oerhört skicklig snickare så har jag alltid vetat att jag vill rita och bygga min familjs hus själv. Pappa har alltid varnat mig för renoveringsobjekt och jag har själv sett hur det kan gå, gamla hus brukar vara fulla med hemligheter av otrevlig karaktär. Nej, det är inget för mig. Jag vill själv bestämma hur stora rummen ska vara och hur de ska ligga i förhållande till varandra. Så långt är allt väl men satan vilket jobb det är att bestämma allt, särskilt när man hittar tio alternativ som alla ser jättebra ut. Hur ska man kunna bestämma sig?!
Och det är ju inte bara själva huset som det gäller, man ska även göra upp en plan för trädgården, garaget, stallet, hagarna och ridbanan och så klart hundgården. Jag behöver hjälp. Tur att Micke och jag inte behöver fatta dessa beslut just idag =)

Nästa valp... Henne drömmer jag också om, trots att hon ännu inte finns till. Kanske kommer hon aldrig att finnas till heller, sommaren 2009 kanske bara genererar hanar, vem vet? Men låt mig få drömma ändå för det är så underbart att bara få skapa sig en mental bild i huvudet. Jag ser henne framför mig i vår trädgård; en liten cremévit Huskyvalp med blå ögon, inblandad i en vild lek tillsammans med Exxa. De lekmorrar åt varandra och Micke och jag sitter i skuggan och tittar leende på varandra. Bilden är vacker, jag hoppas bara att den kommer bli verklig...

Näe, nu är det dags att återvända till verkligheten.

// Jennie - trivs i sin drömvärld. 

Kommentarer
Postat av: Fia

Ja-aa.. vilken vacker bild det är du målar upp! Det är nästan så man blir avundsjuk ;-)

Själv ser jag bilden - Fia, cykel, hundar - framför mig just nu! Aaahh... och jag behöver inte vänta länge på att den blir verkligen :-P

kramis å lycka till med pluggandet

2008-03-03 @ 14:48:48
URL: http://krokavadet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0