Går vargar i ide under våren?

Exxa är trött. Hon vill knappt gå utanför dörren, det är mycket skönare att ligga i soffan och sova. Och sova. Och sova. Egentligen är det ju bara att gå till en själv, jag är heller inte superpigg när jag har mens så jag kan förstå henne. Dock tycker jag att blodet redan har börjat sina och det lilla som kommer slickar hon snabbt bort, hon är väldigt renlig vår lilla plutt. Hon slickar sig t o m när vi går ut, i förmiddags runt 10 släpade jag med henne ut på promenad men det blev många slick och kiss-stopp på vägen, en väg som tar ca en timme tog 1½ idag... Men det är okej.

I morgon har vi tänkt åka till gamla järnvägen och dra med cykeln, vi får se om hon är pigg på det. Om inte så tar vi bara en kort sväng, hon ska ju tycka att det är kul. Sedan drar vi till Gbg, wiiiee!

Nu har vi även anmält oss till en utställning i Växjö som går av stapeln om några veckor. Det var uppfödare Fia som tipsade om den då hon ska dit med ståtliga Niro och nallen Haldex (Exxas bror). Så syskonen får återigen slåss mot varandra, det börjar bli en vana =) Än så länge så har Exxa, varje gång som Haldex blivit BIR, blivit BIM men det finns aldrig några garantier så vi får bara hålla tummarna. För min egen del är jag väldigt nöjd med att bli BIM men visst hade det varit kul med ett valp BIR också. Det är svårt dock med tanke på att Exxa bor inne och därmed inte får samma päls som sina syskon som bor ute, det är bara så det är och det får man acceptera. Men vänta bara tills vårt hus är klart, då jäklar...! =)

Hur som helst så ser vi fram emot den utställningen då den är strax före den stora i Vaggeryd plus att det alltid är kul att ha sällskap när man ställer, det är ju en del väntan som gäller... När vi köpte Exxa lovade vi Fia att vi skulle höras ofta och att hon skulle få träffa Exxa ofta, ett löfte som vi har hållt ganska bra tycker vi! =)

// Jennie - fredagsmys med fästmannen och bäbisen i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0