Massa bilder från draget!

När vi kom fram till gamla järnvägen slutade det regna, skönt att veta att man har makterna med sig =) Exxa var förväntansfull men lugn vilket innebär att hon viftar på svansen som en tok men står ganska still och framför allt; är tyst. Skönt att hon inte tar efter sina gaphalsar till syskon :p



Efter påselningen bar det iväg, idag drog hon husse Micke. Hon jobbade på jättebra, hade huvudet framåt och var fokuserad. Vi har igen röstträningen med henne när vi drar för hon reagerar väldigt bra på kommandon, oavsett om vi vill att hon ska sakta ner, stanna eller öka. Hon vet precis vad vi vill och anstränger sig för att ge oss det vilket känns kalasbra!



Vi drog fram till där järnvägen korsas av en bilväg, där stannade vi och pustade en stund, Exxa passade på att kissa och nosa runt lite.



Sedan bar det iväg igen tillbaka till startpunkten. Exxa började bli lite trött och saktade ner farten en del det sista men då jag tjoade på henne tog hon till reserverna så vi slutade på topp så att säga. Det är ju en väldigt fin egenskap hos ett djur att anstränga sig så för att ägaren ber om det...
Ja, vi är väldigt stolta över henne! Sådana här tillfällen märks det vilken bra parning hon faktiskt kommer ifrån och att både mamma och pappas gener har gått vidare i arv på bästa sätt (Exxas föräldrar kommer ni förresten kunna läsa om på nya hemsidan när den kommer upp).



Draget slutade alltså på ett kanonbra sätt och Exxa fick lite välförtjänt vatten innan vi cyklade hem. Hon verkar ha kopplat nu att hon bara ska dra när hon har selen på sig för hon travade så fint i kopplet jämte cykeln. När vi kom hem åt hon som en häst och sedan har hon slappat i soffan hela eftermiddagen. Ikväll ska hon få vara hos Mickes päron då vi ska iväg och fira Kenneths födelsedag.



// Jennie - Visst är vår lilla tjej vacker?!?!

Kommentarer
Postat av: Sally

Ja, hon e vacker! Helt klart! Tack förresten för kommentaren på min blogg! Ursäkta om jag är lite dum... men hur går det till när man kör drag... lr hur man säger?! Jag har noll erfarenhet av sånt, men jag är väldigt nyfiken! hehe... skulle iaf va kul att veta!

2008-03-15 @ 18:47:45
Postat av: Viskos husse och matte

Visst är det kul när det går bra med pyrena? X:a verkar ju ha haft jättekul.

Lycka till i Växjö! Vänta er även en liten bomb på vår blogg inom kort!

.dmvm

2008-03-15 @ 19:41:56
URL: http://visko.erman.nu
Postat av: Sally

Tack för att ni tog er tid att skriva ett så detaljrikt svar! Det uppskattas verkligen! Det låter kul med drag! :) E Exxa duktig? Hon e ju inte så gammal, när började ni med drag? Själv föredrar jag att köra spår lr sök me sally. De tkr hon är jättekul! Ha en skön kväll! Kram

2008-03-16 @ 20:13:37
Postat av: Sally

http://www.rallysally.webblogg.se

2008-03-16 @ 20:14:07
Postat av: Mingla ♥

men vad snälla ni är :)

2008-03-16 @ 22:08:32
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Mingla ♥

önska att fler tänker som er. Det är min dröm att släppa en bok eller bli krönikör

2008-03-16 @ 22:11:01
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Mingla ♥

haha klart :) Ska försöka göra min blogg lite större och sen ska jag försöka få lokaltidningen till att erbjuda mig en spalt i tidningen :)

2008-03-16 @ 22:20:51
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Sally

Det är bara träning för att de e kul! Kan inget om sånt egentligen! Sally köptes främst för att ha som sällskap, men vi har provat på lite utav varje... Men så är det ju med förstahundar, man provar sig fram för att se vad som e roligast! På helgerna är det fullt upp med fotboll, springning o ridning (vi e 5st syskon) så då har vi inte så mkt tid över för tävling. Men träning hinner vi med, o det behöver (enligt mig) inte vara så seriöst med Sally. Först o främst är det vardagslydnad som gäller, typ som att hon ska kunna gå fot i alla miljöer. Vi e på god väg, men ännu är det långt kvar! Men nu på senare tid har hon verkligen visat vad hon går för! Har varit så duktig (förutom spåret idag då... hehe) att jag blivit helt rörd! hihi God natt! Kram

2008-03-16 @ 22:25:40
Postat av: isabel

Guu vilken fin och söt hund du har!!! :)

2008-03-17 @ 11:31:27
URL: http://www.bellis3.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0