Med hunden på spårvägen...

Igår eftermiddag/kväll, ja efter att husse slutat jobbet och hämtat upp lilla pyret (Exxa inte matte) =) så åkte vi hem till lägenheten och började packa den "roliga" ryggsäcken, måste vara så Exxa ser på den för när jag tog fram den och började stuva ner saker som draglina, bälte och sele så kunde hon inte vara still alls, bara trippa fram och tillbka och ylgnällde på husse att skynda på.

Först vill jag bara flika in med hämtningsepisoden... sist när vi hämtade Exxa hos mina föräldrar så var Jennie med i bilen och givetvis började svansen gå som en propeller så fort hon fick syn på bilen på låånghåll, väl framme sträckte hon på sig för att kolla efter matte och skyndade sig att hopp in i buren när husse öppnade dörren, hon tittade lite besviket på mig när hon upptäckte att det inte satt någon matte i fram. =)
Väl hemma så satte hon sig ivrigt viftandes på svansen och när jag släppte loss henne rusade hon in i "data" rummet, men ingen matte, då gick färden vidare in i köket men även där var det tvärvändning och en rush ut i vardagsrummet, där stannade hon upp lite och titta på mig innan hon travade iväg till sovrummet, väl där stannade hon i dörren in och såg, vad hon trodde var matte som låg där, full fart på svansen igen och ett jättehopp upp i sängen, med ett andra skutt landade hon på förhöjningen i täcket med ett gläfs... döm om hennes totala förvåning när det bara skönk ihop och inte fanns där någon matte... en mycket besviken vovve la sig och snurrade ihop sig på mattes plats och låg där tills hon hörde husse börja med ryggsäcken =)

När jag väl fått med allt och själv bytt kläder, e så snygg i mina camo byxor och neongula reflexjacka *skratt*, bar det iväg ner till bilen och stuva in allt och vovven. Vi åkte ut i skogen till "spårvägen", den heter så för att det gått en järnväg där för evigheter sen, där parkerade jag bilen och selade på Exxa, hon fick dra mig gåendes bakom henne och hon skötte sig med bravur, kämpade på i snön och snöfallet... men ska vi göra mer sånt så behövs nog ett ryckdämpande koppel.



Micke - lysande husse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0