Varför sticker getingar aldrig när man vill?

Solen skiner, fåglarna kvittrar och jag sitter här med magont och har en tenta att skriva som ska in idag. Jippie. Tentan är visserligen snart klar, har bara en fråga kvar men ändå... Dessutom börjar jag på det andra jobbet idag och jag är jättenervös för jag vet om folk som jobbat där och inte fick vara kvar... Känns ju sådär. Jag ska dit kl 16 så då får ni hålla tummarna för mig.

Exxa ligger just nu på balkongen i solen och gottar sig. Då och då lyfter hon på huvudet och tittar på fåglarna som sitter i trädet ungefär som "Ska jag orka bry mig...? Näe..." och så lägger hon ner huvudet igen. Vissa har det bra. Getingar och humlor jagar hon däremot och jag är vansinnig!! Förra sommaren blev hon ju stucken i munnen (se tidigare inlägg, det var i aug-sept nån gång) och reagerade väldigt kraftigt på det så det vill jag inte uppleva igen. Så nu väntar jag bara på att det ska komma ett flygfä så att jag kan ryta fram ett rejält "nej" så att hon fattar att de inte är tillåtna att jaga. Om någon har ett annat förslag på hur man får en hund att sluta jaga djävulens avkomma så är jag mycket tacksam!

// Jennie - pirr i magen.

Kommentarer
Postat av: Jennie

min hund jagar oxå humlor, getingar, flugor you name it :P haha

2008-05-05 @ 11:55:35
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: karin

Hehe nej jag mena inte sååå. Den är fin har du gjort den själv?

2008-05-05 @ 19:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0