Agilityträningen går oroväckande bra.

I söndags var det dags för agilitykursen igen och det gick sjukt bra. Oroväckande bra. Så bra att jag funderar på om Exxa har varit agilitychampion i ett tidigare liv. Antingen det eller så är hon synsk. Kanske dags att börja kalla henne för "Nostra-Exxa"?

Hon vet liksom redan vad det är hon ska göra, jag behöver inte lära henne något. Ta slalomen t ex. Jag pekade på pinnarna och sa "genom slalomen" och Exxa sprang genom den. Va faan liksom... Det är ju inte utan att man fundersamt kliar sig i huvudet. Så där lätt ska det väl ändå inte gå? Fast det är väl bara att tacka och ta emot antar jag :)

Att ha henne lös när vi tränar går också super, hon håller sig intill min sida under de två timmarna som träningen tar, hon bryr sig knappt om en hund springer förbi henne, hon kan titta till lite men det är allt. I söndags gjordes inga rusher överhuvudtaget, hon var alldeles för fokuserad på träningen. Hur kul som helst!

Vi blev erbjudna att vara med i nybörjarkuppen som håller på i maj-juni och det klart att vi ska ställa upp om träningen fortsätter lika bra. Det vore superkul att tävla, nyttigt också att ha något som sporrar träningen lite. Tror det var 6 deltävlingar runt om i Skaraborg och resultatet efter varje tävling räknas ihop till ett enda resultat efter alla deltävlingar. Min enda oro är väl egentligen att hon ska sticka då tävlingarna är utomhus på en öppen bana med massa folk och hundar som står runt omkring men gör hon det så är det inget att göra åt, vi får väl ta det som tävlingsträning isf. No biggie.

I söndags fick Exxa även hälsa på sin första häst eller hästar för att vara korrekt. De var lite otäcka till en början, Exxa skällde och ylade lite på dem när de frustade men det dröjde inte många sekunder innan hon gjorde lekinviter. Efter att matte hade klappat de stora konstiga hundarna vågade Exxa ställa sig på bakbenen och dutta nosen mot deras mular. Såååå sött!

Jaaa, kära läsare. Jag hoppas ni är lika nöjda med era djur som jag är med Exxa. Hon är verkligen kärleken som kom utan förvarning...

// Jennie - yberstolt matte!

Kommentarer
Postat av: Alex

Hejsan, nu har jag kommit igång och börjat blogga igen, hoppas du följer med och kommenterar vardagen och mitt liv som ensam och liten linköpingsbo i stockholm=)bloggens adress alexofjuly.blogg.se



/Alex

2009-01-15 @ 16:12:13
URL: http://alexofjuly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0